Early intervention
Field of study: Special Education
Programme code: W3-SMPC19.2023

Module name: | Early intervention |
---|---|
Module code: | PS_ASD_E1_WWR |
Programme code: | W3-SMPC19.2023 |
Semester: |
|
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Celem modułu jest wyposażenie studentów w wiedzę dotyczącą rozwoju psychospołecznego i funkcjonowania małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz organizowania wczesnego wspomagania rozwoju. Student zapozna się z metodami i narzędziami badawczymi do badań przesiewowych dzieci z grupy ryzyka autyzmu. Zapozna się również się z modelem wczesnego wykrywania autyzmu u małych dzieci z zaburzeniami w rozwoju i zachowaniu. Nabędzie umiejętność diagnozowania możliwości i potrzeb rozwojowych małego dziecka z zaburzeniami spektrum autyzmu oraz doboru i wykorzystywania metod terapii wspomagających rozwój małego dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. |
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie wczesne symptomy autyzmu [PS_ASD_E1_WWR_1] |
KN3_W02 [4/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie metodykę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz wielospecjalistyczną ocenę poziomu jego funkcjonowania; metody psychologiczno-pedagogiczne stosowane w terapii autyzmu w kontekście praktyki opartej na dowodach (evidence base practice), w tym ESDM ( The Early Start Denver Model); [PS_ASD_E1_WWR_2] |
KN3_W05 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi rozpoznawać wczesne symptomy autyzmu [PS_ASD_E1_WWR_3] |
KN3_U01 [4/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi analizować metodykę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu; planować, realizować i interpretować wielospecjalistyczną ocenę poziomu funkcjonowania; analizować metody psychologiczno-pedagogiczne stosowane w terapii autyzmu w kontekście praktyki opartej na dowodach (evidence base practice), w tym ESDM ( The Early Start Denver Model); [PS_ASD_E1_WWR_4] |
KN3_U05 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent gotów jest do wykorzystania zdobytej wiedzy do analizy zdarzeń pedagogicznych [PS_ASD_E1_WWR_5] |
KN3_K03 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [PS_ASD_E1_WWR_fs1] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Problem-based lecture [b01] Screen presentation [c07] |
exam |
PS_ASD_E1_WWR_1 |
practical classes [PS_ASD_E1_WWR_fs2] | 15 |
Activating methods: a case study [b07] Screen presentation [c07] Working with another teaching tool [d03] Observation [e06] Simulation [e07] Conceptual work [f03] |
course work |
PS_ASD_E1_WWR_3 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Search for materials and review activities necessary for class participation [a01] | Preparation for classes | reviewing literature, documentation, tools and materials as well as the specifics of the syllabus and the range of activities indicated in it as required for full participation in classes |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Developing practical skills [a03] | Preparation for classes | activities involving the repetition, refinement and consolidation of practical skills, including those developed during previous classes or new skills necessary for the implementation of subsequent elements of the curriculum (as preparation for class participation) |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Analysis of the corrective feedback provided by the academic teacher on the results of the verification of learning outcomes [d01] | Consulting the results of the verification of learning outcomes | reading through the academic teacher’s comments, assessments and opinions on the implementation of the task aimed at checking the level of the achieved learning outcomes |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |