Socjologia makrostruktur społecznych
Kierunek studiów: Socjologia
Kod programu: W3-S1SO19.2023

Nazwa modułu: | Socjologia makrostruktur społecznych |
---|---|
Kod modułu: | W3-SO-S1-SMAS |
Kod programu: | W3-S1SO19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu wprowadzenie studentów w problematykę wielkich struktur społecznych. Studenci zapoznają się z podstawowymi paradygmatami oraz problemami z zakresu makrostruktur. Zajęcia służą zrozumieniu pojęcia struktura i sporów prowadzonych wokół niego. Pokazują problem świadomego wyboru perspektywy teoretycznej i konsekwencji takiej decyzji. Pozwalają zrozumieć makrostrukturalne uwarunkowania zjawisk i procesów społecznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
krytycznie podchodzi do wiedzy, którą dysponuje; rozumie potrzebę stałego poszerzania i doskonalenia swojej wiedzy o makrostrukturalnych uwarunkowaniach procesów społecznych; nie unika korzystania z wiedzy ekspertów w dziedzinie makrostrukturalnych uwarunkowań problemów społecznych; uznaje i wykorzystuje wiedzę z różnych dyscyplin badających struktury społeczne; jest gotów do zmiany poglądów pod wpływem przedstawionej argumentacji naukowej; rozumie potrzebę wykorzystania swoich kompetencji do kształtowania otoczenia społecznego. [K01] |
K01 [3/5] |
potrafi identyfikować, diagnozować oraz prognozować problemy społeczne o wskazywać na ich makrostrukturalne uwarunkowania; potrafi wyszukiwać informacje dotyczące makrostrukturalnych uwarunkowań problemów społecznych [U01] |
U01 [4/5] |
posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów dotyczących uwzględnienia makrostrukturalnych uwarunkowań rozwiązywania problemów społecznych; potrafi publicznie prezentować swoje opinie dotyczące społeczeństwa z użyciem terminologi naukowej oraz stawiać pytania badawcze dotyczące makrostrukturalnych uwarunkowań problemów społecznych i w jasny sposób komunikować rezultaty swych dociekań [U02] |
U05 [3/5] |
wykazuje się zaawansowanym poziomem wiedzy o różnych rodzajach struktur społecznych; rozumie spełniane przez nich funkcje oraz powiązania między nimi; zna podstawowe teorie socjologiczne wyjaśniające funkcjonowanie struktur społecznych [W01] |
W01 [4/5] |
dysponuje wiedzą o uwarunkowaniach teoretycznych podstawowych pojęć opisujących makrostruktury; rozumie ich związek z wiodącym kierunkiem studiów [W02] |
W06 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 20 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Wykład problemowy [b01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
K01 |
ćwiczenia [02] | 20 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |