Zajęcia terenowe
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023
| Nazwa modułu: | Zajęcia terenowe |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-ASKEK-S1-ZTEREN |
| Kod programu: | W6-S1AE19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest poznanie i zrozumienie procesów upowszechniania i uczestnictwa w kulturze oraz zdobycie praktycznych umiejętności organizacyjnych w zakresie badania, projektowania oraz realizacji działań kulturalnych (uwzględniając zarówno umiejętności organizacyjne jak i wybrane formy ekspresji twórczej). Działania w ramach modułu mają charakter praktyczny zwieńczony formą teoretycznej ewaluacji wraz z prezentacją efektów osiągniętych działań, szczególnie o charakterze badawczym. Praca w ramach modułu przyjmuje charakter indywidualny jak też grupowy, może polegać na współpracy z placówkami kultury i organizacjami „trzeciego sektora”, które w swej statutowej działalności obejmują wyzwania z zakresu wspierania, organizowania i upowszechniania działań kulturalnych w różnych środowiskach społecznych. Metodą wiodącą w realizacji modułu jest praktyka badawcza - w zależności od tematyki szczegółowej, prowadzący zajęcia wprowadza metody komplementarne, adekwatne do podjętych zagadnień. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
aktywnie i odpowiedzialnie uczestniczy we wspieraniu i rozwijaniu grup, organizacji lub instytucji realizujących działania o charakterze edukacyjnym, animacyjnym i upowszechnieniowym w kulturze na różnym poziomie organizacji i zarządzania, wykorzystując wiedzę i umiejętności nabyte w toku studiów [K01] |
ASKEK_K04 [3/5] |
potrafi włączyć się w proces diagnozy naukowej począwszy od procesu konceptualizacji problematyki badawczej, poprzez realizację , ewaluację i prezentację wyników przydatnych w rozwiązywaniu problemów podejmowanych w działalności praktycznej oraz traktując je jako materiał do pracy projektowej [U01] |
ASKEK_U04 [3/5] |
potrafi dokonać obserwacji i analizy wybranych zjawisk życia społeczno-kulturalnego, w tym działalności twórczej, z wykorzystaniem wiedzy z zakresu metodologii badań społecznych lub humanistycznych [U02] |
ASKEK_U01 [4/5] |
posiada zaawansowaną wiedzą dotyczącą projektowania i realizacji badań oraz wykorzystania ich wyników do projektowania merytorycznie uzasadnionych działań w zakresie pracy edukacyjnej i animacyjnej w kulturze [W01] |
ASKEK_W09 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia terenowe [fs_1] | 30 |
Praktyka badawcza [e08] |
zaliczenie |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||