Zajęcia terenowe Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023

Nazwa modułu: Zajęcia terenowe
Kod modułu: W6-ASKEK-S1-ZTEREN
Kod programu: W6-S1AE19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2026/2027
  • semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest poznanie i zrozumienie procesów upowszechniania i uczestnictwa w kulturze oraz zdobycie praktycznych umiejętności organizacyjnych w zakresie badania, projektowania oraz realizacji działań kulturalnych (uwzględniając zarówno umiejętności organizacyjne jak i wybrane formy ekspresji twórczej). Działania w ramach modułu mają charakter praktyczny zwieńczony formą teoretycznej ewaluacji wraz z prezentacją efektów osiągniętych działań, szczególnie o charakterze badawczym. Praca w ramach modułu przyjmuje charakter indywidualny jak też grupowy, może polegać na współpracy z placówkami kultury i organizacjami „trzeciego sektora”, które w swej statutowej działalności obejmują wyzwania z zakresu wspierania, organizowania i upowszechniania działań kulturalnych w różnych środowiskach społecznych. Metodą wiodącą w realizacji modułu jest praktyka badawcza - w zależności od tematyki szczegółowej, prowadzący zajęcia wprowadza metody komplementarne, adekwatne do podjętych zagadnień.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
aktywnie i odpowiedzialnie uczestniczy we wspieraniu i rozwijaniu grup, organizacji lub instytucji realizujących działania o charakterze edukacyjnym, animacyjnym i upowszechnieniowym w kulturze na różnym poziomie organizacji i zarządzania, wykorzystując wiedzę i umiejętności nabyte w toku studiów [K01]
ASKEK_K04 [3/5] ASKEK_K05 [4/5]
potrafi włączyć się w proces diagnozy naukowej począwszy od procesu konceptualizacji problematyki badawczej, poprzez realizację , ewaluację i prezentację wyników przydatnych w rozwiązywaniu problemów podejmowanych w działalności praktycznej oraz traktując je jako materiał do pracy projektowej [U01]
ASKEK_U04 [3/5] ASKEK_U10 [3/5]
potrafi dokonać obserwacji i analizy wybranych zjawisk życia społeczno-kulturalnego, w tym działalności twórczej, z wykorzystaniem wiedzy z zakresu metodologii badań społecznych lub humanistycznych [U02]
ASKEK_U01 [4/5]
posiada zaawansowaną wiedzą dotyczącą projektowania i realizacji badań oraz wykorzystania ich wyników do projektowania merytorycznie uzasadnionych działań w zakresie pracy edukacyjnej i animacyjnej w kulturze [W01]
ASKEK_W09 [4/5] ASKEK_W12 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia terenowe [fs_1] 30 Praktyka badawcza [e08]  zaliczenie K01 U01 U02 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)