Projektowanie działalności społecznokulturalnej Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023

Nazwa modułu: Projektowanie działalności społecznokulturalnej
Kod modułu: W6-ASKEK-S1-PDSK
Kod programu: W6-S1AE19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu osoba studiująca przygotowuje się do projektowania działalności animacyjnej, upowszechnieniowej i edukacyjnej z zastosowaniem odpowiednich strategii projektowania w kulturze i pracy społecznej, pojęć, technik i narzędzi; kluczowym elementem zajęć jest zrozumienie specyfiki pracy projektowej poprzez poznanie kolejnych faz realizacji projektu z wyjaśnieniem ich znaczenia i wskazaniem zastosowania na każdym etapie działalności projektowej; ważnym elementem jest uświadomienie studentom zespołowego charakteru pracy projektowej wymagającej wyraźnego podziału obowiązków na wszystkich członków grupy z uwzględnieniem ich wiedzy, umiejętności i kompetencji uzasadniających poziom realizacji wyznaczonego zadania. Celem programu jest przygotowanie do wykorzystania narzędzi projektowych do praktycznej działalności animacyjnej, edukacyjnej i upowszechnieniowej w kulturze w odniesieniu do strategicznych kierunków rozwoju instytucji, organizacji, społeczności.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przygotowany do odpowiedzialnego wykonywania zdań wynikających z uczestnictwa w grupowej pracy projektowej [K01]
ASKEK_K05 [3/5]
wykazuje się świadomością poziomu wiedzy i umiejętności niezbędnych do projektowania działań w kulturze; uznaje potrzebę ich dalszego rozwijania i doskonalenia warsztatu projektanta w toku nauki i w biegu życia [K02]
ASKEK-K01 [3/5]
wykazuje umiejętności organizowania, wspierania i zarządzania grupową pracą zespołową z wykorzystaniem metod, technik i narzędzi pracy społecznej i kulturalnej [U01]
ASKEK_U09 [3/5] ASKEK_U10 [3/5]
potrafi samodzielnego poszukiwać niezbędnych do pracy projektowej źródeł informacji w tym: przeszukiwanie oficjalnych baz danych na poziomie lokalnym, narodowym i europejskim; korzystanie z wewnętrznych dokumentów instytucji, grup i stowarzyszeń; analiza danych zastanych; orientuje się w aktualnej terminologii, treściach, układzie i sposobach dystrybucji standardowych dokumentów służących działalności projektowej w sferze edukacji, animacji i upowszechniania kultury [U02]
ASKEK_U03 [3/5] ASKEK_U07 [3/5]
potrafi opracować i zbudować narzędzia do diagnostyki społecznej wykorzystując zdobytą wiedzę oraz odwołując się do własnych doświadczeń uzyskanych w ramach indywidualnej działalności społeczno-kulturalnej [U03]
ASKEK_U04 [2/5] ASKEK_U11 [3/5]
zna kluczowe dla projektowania w kulturze metody, techniki, narzędzia i zasady oraz literaturę poświęconą tym zagadnieniom [W01]
ASKEK_W13 [4/5] ASKEK_W14 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [fs_1] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Analiza SWOT [b10] 
Projektowanie [e04] 
Obserwacja [e06] 
zaliczenie K01 K02 U01 U02 U03 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)