Organizacja i reżyseria widowisk Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023

Nazwa modułu: Organizacja i reżyseria widowisk
Kod modułu: W6-ASKEK-S1-ORGR1
Kod programu: W6-S1AE19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2025/2026
  • semestr zimowy 2025/2026
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest zapoznanie osób studiujących ze specyfiką ekspresji twórczej jaką jest tworzenie w ramach sztuk performatywnych oraz przedstawienie problemów związanych z reżyserią i organizacją pracy zespołu artystycznego. Chodzi także o pobudzenie do rozwoju potencji twórczych, uświadomienie studiującym własnych ograniczeń i możliwości, a także stworzenie warunków do samodzielnej pracy nad sobą i pracy z innymi ludźmi. Zajęcia mają także za zadanie rozwijać umiejętność komunikatywnego wyrażania własnych myśli i poglądów. Zajęcia łączą teorię z działaniami praktycznymi.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma świadomość potrzeby ciągłego doskonalenia swych umiejętności i wiedzy jako warunku samorozwoju i wartościowych relacji osobowych traktowanych jako podstawa tworzenia widowisk, posiadając jednocześnie przekonanie o wartości podejmowanych działań; jest świadomy dylematów etycznych związanych z tymi działaniami [K01]
ASKEK-K01 [4/5]
Umie wykorzystywać wiedzę oraz własne doświadczenia w budowaniu własnego warsztatu pracy reżysera i inscenizatora (tworzenie widowisk) [U01]
ASKEK_U03 [4/5] ASKEK_U10 [3/5]
Potrafi pracować z ludźmi z wykorzystaniem metod, technik i narzędzi pracy reżysera: stawiać i egzekwować zadania, inspirować i wspierać pracę zespołową w obrębie małej grupy społecznej; dostrzega etyczne skutki takich działań. [U02]
ASKEK_U06 [3/5] ASKEK_U09 [4/5]
Zna i rozumie kluczowe pojęcia dla pracy reżysera w kontekście edukacji kulturalnej i animacji. Posiada wiedzę na temat stosowanych metod, technik i narzędzi związanych z reżyserią widowisk realizowaną w różnych środowiskach społeczno-wychowawczych, w różnych grupach wiekowych, w formach instytucjonalnych i pozainstytucjonalnych, a także posiada wiedzę na temat podstawowych norm i zasad etycznych w pracy z ludźmi. [W01]
ASKEK_W01 [3/5] ASKEK_W09 [3/5] ASKEK_W11 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [fs_1] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Projekcja [c02] 
Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] 
Spektakl [c04] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K01 U01 U02 W01
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)