Edukacja kulturalna - kluczowe zagadnienia
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023
| Nazwa modułu: | Edukacja kulturalna - kluczowe zagadnienia |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-ASKEK-S1-EKUL |
| Kod programu: | W6-S1AE19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 5 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu "Edukacja kulturalna - kluczowe zagadnienia" jest wskazanie zakresów definiujących podstawową problematykę zajęć z odniesieniem się do przykładów ze społecznej praxis. Wiedza teoretyczna w połączeniu z dobrymi praktykami mają na celu przygotowanie studenta/studentkę do pracy w instytucji kultury. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
jest gotów do inicjowania działania na rzecz interesu publicznego; jest przygotowany i umotywowany do poszukiwania optymalnych rozwiązań oraz do aktywnego i odpowiedzialnego uczestnictwa w realizacji edukacji kulturalnej [K01] |
ASKEK_K03 [5/5] |
potrafi komunikować się z otoczeniem i uzasadniać swoje stanowisko [U01] |
ASKEK_W01 [4/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu - fakty, teorie, metody oraz złożone zależności między nimi różnorodne, złożone warunkowania prowadzonej działalności [W01] |
ASKEK_W01 [5/5] |
zna główne pojęcia związane z edukacją kulturalną, zna różne koncepcje edukacji kulturalnej, rozumie różnice między nimi dotyczące założeń, celów, metod i form [W02] |
ASKEK_W01 [5/5] |
zna konsekwencje jakie dla rozumienia edukacji kulturalnej wynikają ze sposobu interpretowania kultury i edukacji I z tradycji, w jakich zakorzeniane są poszczególne koncepcje i programy [W03] |
ASKEK_W02 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [fs_1] | 30 |
Wykład problemowy [b01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
U01 |
| ćwiczenia [fs_2] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||