Teoretyczne podstawy ask Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023

Nazwa modułu: Teoretyczne podstawy ask
Kod modułu: W6-ASKEK-S1-TPASK
Kod programu: W6-S1AE19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2024/2025
  • semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł teoretyczne podstawy animacji społeczno-kulturalnej ma wprowadzić studenta w specjalistyczną terminologię związaną ze specyfiką studiowanego kierunku oraz w zagadnienia ukazujące rozwój współczesnej animacji społeczno-kulturalnej, ze wskazaniem głównych koncepcji, celów, funkcji i zadań animacji realizowanej na poziomie małej grupy społecznej; zrozumienie genezy, istoty i przekonanie o wartości oddziaływań animacyjnych w różnych środowiskach i grupach społecznych powinno inspirować studenta, w przyszłej praktyce zawodowej oraz na kolejnych etapach studiów, do projektowania i realizacji wartościowych pod względem merytorycznym działań w zakresie animacji społeczno-kulturalnej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
jest przekonany o potrzebie i wartości podejmowania profesjonalnych działań animacyjnych w zróżnicowanych środowiskach społecznych z poszanowaniem godności uczestników tej działalności [K01]
ASKEK_K05 [4/5]
potrafi dokonać analizy I oceny zróżnicowanych form działalności animacyjnej z wykorzystaniem szczegółowej wiedzy z zakresu animacji społeczno–kulturalnej [U01]
ASKEK_U02 [4/5]
zna cele, funkcje i zadania animacji społeczno-kulturalnej w odniesieniu do różnych grup i środowisk społeczno-wychowawczych w świetle wybranych teorii i koncepcji filozoficznych, socjologicznych lub pedagogicznych [W01]
ASKEK_W01 [4/5]
zna podstawowe koncepcje animacji społeczno-kulturalnej ze wskazaniem ich historycznych i kulturowych uwarunkowań rozwoju [W02]
ASKEK_W02 [4/5]
identyfikuje i charakteryzuje małą grupę społeczną jako środowisko działań animacyjnych z uwzględnieniem mechanizmów regulujących dynamikę jej rozwoju [W03]
ASKEK_W05 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [fs_1] 30 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
egzamin K01 W01 W02
ćwiczenia [fs_2] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie U01 W03
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)