Elementy pedagogiki
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023
| Nazwa modułu: | Elementy pedagogiki |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-ASKEK-S1-EPED |
| Kod programu: | W6-S1AE19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 5 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Elementy pedagogiki mają wprowadzić osobę studiującą w problematykę edukacji i jej specyfiki na tle innych rodzajów działań i oddziaływań pedagogicznych. Mają pokazać i wyjaśnić na czym polega pedagogiczny wymiar działań społecznych i kulturalnych. Celem modułu jest poznanie kluczowych pojęć, zjawisk i procesów związanych z działaniami pedagogicznymi i edukacją, ich uwarunkowaniami, realizacją formalną i nieformalną, związkami między edukacją, animacją i upowszechnianiem kultury. Celem modułu jest również przygotowanie do analizy, oceny i projektowania działań edukacyjnych, uwzględniających specyfikę i funkcje poszczególnych środowisk i instytucji oraz kształcenie świadomości ich roli i odpowiedzialności podejmujących te działania podmiotów. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student_ka posiada przekonanie o znaczącej roli działań edukacyjnych dla rozwoju osobowego i społecznego oraz jest gotów do podejmowania działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych traktowanych jako stymulator rozwoju osobowego i grupowego różnych społeczności, w różnych warunkach społeczno-kulturowych [K02] |
ASKEK_K02 [4/5] |
Student_ka potrafi innowacyjnie wykorzystywać wiedzę o działaniach i zjawiskach pedagogicznych w analizowaniu, ocenianiu oraz projektowaniu działań edukacyjnych i animacyjnych związanych z kulturą oraz potrafi określić i uzasadnić potrzeby edukacyjne różnych środowisk i grup wiekowych [U02] |
ASKEK_U02 [4/5] |
Student_ka zna i rozumie w zaawansowanym stopniu pojęcia związane z edukacją oraz metody dydaktyczne, wychowawcze i metody przekazu wartości; posiada pogłębioną wiedzę na temat pedagogicznego wymiaru działań społecznych i kulturalnych [W01] |
ASKEK_W01 [3/5] |
Student_ka rozumie w zaawansowanym stopniu pedagogiczny wymiar działań animacyjnych i upowszechnieniowych oraz znaczenie koncepcji człowieka i jego rozwoju w projektowaniu działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych [W02] |
ASKEK_W04 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [fs_1] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
W01 |
| ćwiczenia [fs_2] | 45 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K02 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||