Elementy pedagogiki Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023

Nazwa modułu: Elementy pedagogiki
Kod modułu: W6-ASKEK-S1-EPED
Kod programu: W6-S1AE19.2023
Semestr:
  • semestr letni 2024/2025
  • semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Elementy pedagogiki mają wprowadzić osobę studiującą w problematykę edukacji i jej specyfiki na tle innych rodzajów działań i oddziaływań pedagogicznych. Mają pokazać i wyjaśnić na czym polega pedagogiczny wymiar działań społecznych i kulturalnych. Celem modułu jest poznanie kluczowych pojęć, zjawisk i procesów związanych z działaniami pedagogicznymi i edukacją, ich uwarunkowaniami, realizacją formalną i nieformalną, związkami między edukacją, animacją i upowszechnianiem kultury. Celem modułu jest również przygotowanie do analizy, oceny i projektowania działań edukacyjnych, uwzględniających specyfikę i funkcje poszczególnych środowisk i instytucji oraz kształcenie świadomości ich roli i odpowiedzialności podejmujących te działania podmiotów.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student_ka posiada przekonanie o znaczącej roli działań edukacyjnych dla rozwoju osobowego i społecznego oraz jest gotów do podejmowania działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych traktowanych jako stymulator rozwoju osobowego i grupowego różnych społeczności, w różnych warunkach społeczno-kulturowych [K02]
ASKEK_K02 [4/5]
Student_ka potrafi innowacyjnie wykorzystywać wiedzę o działaniach i zjawiskach pedagogicznych w analizowaniu, ocenianiu oraz projektowaniu działań edukacyjnych i animacyjnych związanych z kulturą oraz potrafi określić i uzasadnić potrzeby edukacyjne różnych środowisk i grup wiekowych [U02]
ASKEK_U02 [4/5]
Student_ka zna i rozumie w zaawansowanym stopniu pojęcia związane z edukacją oraz metody dydaktyczne, wychowawcze i metody przekazu wartości; posiada pogłębioną wiedzę na temat pedagogicznego wymiaru działań społecznych i kulturalnych [W01]
ASKEK_W01 [3/5]
Student_ka rozumie w zaawansowanym stopniu pedagogiczny wymiar działań animacyjnych i upowszechnieniowych oraz znaczenie koncepcji człowieka i jego rozwoju w projektowaniu działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych [W02]
ASKEK_W04 [3/5] ASKEK_W05 [3/5] ASKEK_W11 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [fs_1] 15 Wykład problemowy [b01] 
Prezentacja [c07] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
egzamin W01 W02
ćwiczenia [fs_2] 45 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie K02 U02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)