Wybrane zagadnienia psychologii
Kierunek studiów: Animacja społeczno-kulturalna z edukacją kulturalną
Kod programu: W6-S1AE19.2023
| Nazwa modułu: | Wybrane zagadnienia psychologii |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-ASKEK-S1-WZPSYCH |
| Kod programu: | W6-S1AE19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest umożliwienie studentom zapoznanie się z zagadnieniami dotyczącymi problematyki z zakresu psychologii; tj. z podstawowymi pojęciami psychologicznymi, koncepcjami oraz teoriami psychologicznymi, z zasadami dotyczącymi psychologicznych mechanizmów regulujących ludzkimi zachowaniami oraz procesami psychicznym, jak również z zagadnieniami dotyczącymi psychologii rozwoju człowieka. Zajęcia mają ułatwić studentom zrozumienie najważniejszych aspektów psychologicznych mechanizmów funkcjonowania człowieka oraz dostarczyć wiedzy związanej zarówno z prawidłowym, jak i zaburzonym rozwojem człowieka. Przekazana wiedza ułatwia zrozumienie procesów psychologicznych regulujących zachowanie człowieka oraz prawidłowości determinujących rozwój człowieka, co stanowi podstawę do wykonywania czynności zawodowych w instytucjach realizujących działania o charakterze edukacyjnym, animacyjnym i upowszechnieniowym na różnym poziomie organizacji i zarządzania. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii do projektowania działań twórczych w zróżnicowanych grupach społecznych i środowiskach [U01] |
ASKEK_U07 [4/5] |
potrafi dokonać analizy i oceny zróżnicowanej działalności animacyjnej wykorzystując wiedzę z zakresu psychologii [U02] |
ASKEK_U02 [3/5] |
zna i rozumie kluczowe pojęcia psychologiczne, szczególnie teorie rozwoju człowieka w aspekcie psychologicznym, z uwzględnieniem czynników biologicznych i społecznych; rozumie znaczenie koncepcji człowieka w projektowaniu działań edukacyjnych, animacyjnych i upowszechnieniowych [W01] |
ASKEK_W03 [4/5] |
zna i rozumie psychologiczne prawidłowości determinujące twórczy rozwój człowieka [W02] |
ASKEK_W03 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [fs_1] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
U01 |
| wykład [fs_2] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Prezentacja [c07] |
egzamin |
W01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||