Podstawy tutoringu w edukacji włączającej
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2023
| Nazwa modułu: | Podstawy tutoringu w edukacji włączającej |
|---|---|
| Kod modułu: | PS_D3_PT |
| Kod programu: | W3-SMPC19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Podczas zajęć realizowanych w ramach modułu studenci zapoznają się z podstawami teoretycznymi, organizacyjnymi i metodycznymi tutoringu jako jednego ze sposobów alternatywnego uczenia się i elastycznego nauczania. Poddają analizie i dyskusji rolę tutora i tutee, łączące ich relacje i zakresy odpowiedzialności, w szczególności w procesie tutoringu uczniowskiego. Podejmują działania projektowe i próby ich weryfikacji w warunkach symulowanych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć w trakcie zajęć w kontakcie bezpośrednim z nauczycielami akademickimi, a także podczas pracy własnej studenta, obejmującej przygotowanie do form weryfikacji efektów uczenia się, wymagań określonych w module. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie alternatywne sposoby uczenia się i elastycznego nauczania. [PS_D3_PT_1] |
KN3_W12 [5/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie formy organizacyjne pracy na lekcji (tutoring uczniowski). [PS_D3_PT_2] |
KN3_W12 [5/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi motywować dziecko i ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; rozwijać jego ciekawość, aktywność i samodzielność, wspierać motywację do uczenia się. [PS_D3_PT_3] |
KN3_U07 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za podejmowane decyzje w edukacji włączającej. [PS_D3_PT_4] |
KN3_K01 [5/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [PS_D3_PT_fs1] | 15 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Symulacja [e07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PS_D3_PT_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||