Podstawy artererapii
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2023
| Nazwa modułu: | Podstawy artererapii |
|---|---|
| Kod modułu: | PS_C1_PA |
| Kod programu: | W3-SMPC19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 3 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności związane z podstawami pracy arteterapeutycznej z osobami z niepełnosprawnościami. Główne zagadnienia poruszane na zajęciach dotyczą: podstaw teoretycznych arteterapii, podstawowych dziedzin arteterapii, możliwości wspierania rozwoju osób z niepełnosprawnościami za pomocą terapii przez sztukę, projektowania sytuacji arteterapeutycznych. Wszystkie efekty uczenia się zakładane w module planuje się osiągnąć podczas ćwiczeń, a także pracy własnej studenta, obejmującej studiowanie literatury przedmiotu, przygotowanie prezentacji oraz wymaganych zagadnień. Moduł będzie uwzględniał zasady projektowania uniwersalnego. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
W zakresie umiejętności absolwent potrafi identyfikować potrzeby ucznia w rozwoju uzdolnień i zainteresować; wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturowych pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań arteterapeutyczych na rzecz osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz ich rodzin [PS_C1_PA_2] |
KN3_U01 [2/5] |
W zakresie wiedzy absolwent posiada informacje na temat historycznych i kulturowych uwarunkowań́ procesów arteterapii osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i społecznymi oraz dotyczącą współczesnych podejść do ich problemów (podmiotowość, autonomia, samostanowienie, jakość życia). [PS_C1_ PA_1] |
KN3_W08 [3/5] |
W zakresie kompetencji absolwent posiada świadomość konieczności stałego samodoskonalenia się. [PS_C1_PA_3] |
KN3_K03 [1/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [PS_C1_PA_fs1] | 15 |
Opis [a03] Prezentacja [c07] Metody waloryzacyjne - impresyjne [c08] Metody waloryzacyjne - ekspresyjne [c09] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PS_C1_PA_2 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||