Filozofia i etyka
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: W3-SMPC19.2023
| Nazwa modułu: | Filozofia i etyka |
|---|---|
| Kod modułu: | PS_A1_FiE |
| Kod programu: | W3-SMPC19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł "Filozofia i etyka" ma trzy cele. Pierwszym celem jest wyjaśnienie, czym jest filozofia i etyka. Drugim celem jest przedstawienie studentom najważniejszych koncepcji antropologicznych i etycznych obecnych w myśleniu filozoficznym w kolejnych epokach (antyk, średniowieczne, nowożytność, filozofia współczesna). Trzecim celem jest omówienie wybranych problemów ontologicznych i epistemologicznych, których rozumienie jest niezbędne dla kompetentnego uczestniczenia we współczesnym dyskursie nauk społecznych (np. spór o uniwersalia, problem psychofizyczny, spór o źródła poznania, prawda, absolutyzm i relatywizm, sceptycyzm, wiedza naukowa itp.). Wszystkie efekty uczenia się będą zrealizowane podczas wykładów. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie główne kategorie i pojęcia filozofii oraz etyki, uwzględniając wiedzę na temat różnych subdyscyplin, obejmującą terminologię i teorie [PS_A1_FE_1] |
KN3_W01 [3/5] |
W zakresie wiedzy absolwent zna i rozumie zasady i normy etycznego postępowania oraz etyki zawodu pedagoga specjalnego [PS_A1_FE_2] |
KN3_W07 [5/5] |
W zakresie umiejętności absolwent potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu filozofii i etyki w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, kulturowych [PS_A1_FE_3] |
KN3_U01 [4/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_A1_FE_4] |
KN3_K01 [3/5] |
W zakresie kompetencji społecznych absolwent jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej pedagoga specjalnego [PS_A1_FE_5] |
KN3_K01 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [PS_A1_FE_fs1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
PS_A1_FE_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||