TECHNIKI 3D CZ.5 (WYBÓR) Kierunek studiów: Projektowanie gier i przestrzeni wirtualnej
Kod programu: W6-S1PG19.2023

Nazwa modułu: TECHNIKI 3D CZ.5 (WYBÓR)
Kod modułu: W6-PG-S1-T3D.5
Kod programu: W6-S1PG19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2026/2027
  • semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Student utrwali pogłębioną wiedzę i umiejętności dotyczącą modelowania, tworzenia tekstur i stosowania ich w obiektach trójwymiarowych oraz renderowania scen trójwymiarowych z zastosowaniem oświetlenia.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Gotowość do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, kreatywnego myślenia w celu rozwiązywania zaawansowanych problemów projektowych. [K01]
W6-PG1P-K01 [5/5]
Gotowość realizowania zaawansowanych koncepcji i projektów trójwymiarowych opartych na zróżnicowanej stylistyce, wynikającej z wykorzystania wyobraźni, ekspresji i intuicji. [K02]
W6-PG1P-K02 [5/5] W6-PG1P-K05 [5/5]
Zaawansowana umiejętność odwzorowania oraz symulowania zachowania obiektu rzeczywistego w wirtualnej przestrzeni trójwymiarowej. [U01]
W6-PG1P-U01 [5/5]
Umiejętność świadomego korzystania z zestawu narzędzi do zaawansowanego tworzenia wirtualnych obiektów trójwymiarowych obejmujących modelowanie, teksturowanie i renderowanie z efektywnym oświetleniem. [U02]
W6-PG1P-U01 [5/5] W6-PG1P-U02 [5/5] W6-PG1P-U03 [5/5]
Zaawansowana znajomość narzędzi oraz problematykę tworzenia rozbudowanej grafiki 3D obejmująca modelowanie, teksturowanie, renderowanie i operowanie oświetleniem. [W01]
W6-PG1P-W01 [5/5] W6-PG1P-W03 [5/5]
Zaawansowana znajomość zależności technologicznych w realizacji projektów 3D obejmująca optymalizację obiektów do gier komputerowych. [W02]
W6-PG1P-W03 [5/5] W6-PG1P-W06 [5/5] W6-PG1P-W08 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [_fs_1] 40 Opis [a03] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Ekspozycja [c01] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Projektowanie [e04] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie K01 K02 U01 U02 W01 W02
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)