Podstawy fizyki II
Kierunek studiów: Fizyka medyczna
Kod programu: W4-S1FM19.2023
Nazwa modułu: | Podstawy fizyki II |
---|---|
Kod modułu: | W4-FM-S1-3-23-16 |
Kod programu: | W4-S1FM19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest pogłębienie wiedzy studentów w zakresie głównych koncepcji, metod i zastosowań działów fizyki oraz wykształcenie w studentach umiejętności rozwiązywania problemów z zakresu fizyki, biofizyki i fizyki medycznej w oparciu o podstawowe prawa fizyczne. W ramach modułu studenci uczestniczyć będą w wykładach, pokazach oraz zajęciach konwersatoryjnych obejmujących zagadnienia z zakresu termodynamiki i podstaw fizyki kwantowej. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student rozumie cywilizacyjne znaczenie fizyki, w szczególności jej zastosowań w biofizyce i fizyce medycznej. [E1] |
W01 [1/5] |
Student zna jednostki, prawa i wzory i zjawiska z zakresu termodynamiki i podstaw mechaniki kwantowej, umie przenieść poznane zjawiska na układy biologiczne i potrafi samodzielnie rozwiązać proste problemy fizyczne. [E2] |
U02 [1/5] U05 [1/5] |
Student potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i piśmie przedstawić poznane podstawowe prawa fizyki. [E3] |
U02 [1/5] |
Student poznaje i rozumie eksperymentalny charakter fizyki uczestnicząc w cyklu pokazów eksperymentów fizycznych. [E4] |
W03 [1/5] U07 [1/5] |
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w celu pogłębienia zrozumienia praw fizyki. [E5] |
U08 [1/5] K01 [1/5] K02 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [FZ1] | 45 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01]
Pokaz/demonstracja [c06] |
egzamin | E1 E2 E4 |
konwersatorium [FZ2] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07]
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Pokaz/demonstracja [c06] |
zaliczenie | E3 E5 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |