Psychopatologia
Field of study: Psychology
Programme code: 06-NMPS12.2014
| Module name: | Psychopatologia |
|---|---|
| Module code: | 06-PS-NM-018 |
| Programme code: | 06-NMPS12.2014 |
| Semester: | winter semester 2016/2017 |
| Language of instruction: | Polish |
| Form of verification: | exam |
| ECTS credits: | 8 |
| Description: | Efekty kształcenia założone w ramach modułu wskazują, że student po jego ukończeniu posiada wiedzę na temat postaci, przyczyn i uwarunkowań zaburzonego zachowania jednostki. Potrafi określić kierunki pomocy psychologicznej osobom z wybranymi zaburzeniami psychicznymi lub zaburzeniami zachowania. Student ma umiejętności przeprowadzenia poprawnej analizy i syntezy rezultatów uzyskanych w badaniu diagnostycznym i ich krytycznej oceny w celu wyciągnięcia wniosków. |
| Prerequisites: | (no information given) |
| Key reading: | (no information given) |
| Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
|---|---|
Posiada podstawową wiedzę o stosowaniu zasad postępowania diagnostycznego uwzględniającego trzy osie ICD-10 i pięć osi DSM- IV-TR. [06-PS-NM-018_01] |
PS_W18 [4/5] |
Posiada wiedzę na temat różnych objawów klinicznych i postaci zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania. [06-PS-NM-018_02] |
PS_W18 [4/5] |
Potrafi zaplanować postępowanie pozwalające sprawdzić stan psychiczny człowieka i ocenić pod kątem kryteriów zdrowia psychicznego. [06-PS-NM-018_03] |
PS_U14 [5/5] |
Posiada umiejętności rozróżniania przedmiotu badań, sposobu wyjaśnienia patomechanizmu i uwarunkowań zaburzeń psychicznych. [06-PS-NM-018_04] |
PS_U06 [4/5] |
Potrafi odnieść wiedzę z zakresu psychopatologii do konkretnego przypadku, wskazać objawy, podać domniemane przyczyny, zaproponować kierunek postępowania diagnostycznego i sugerować podstawowe formy leczenia. [06-PS-NM-018_05] |
PS_U05 [2/5] |
| Type | Description | Codes of the learning outcomes of the module to which assessment is related |
|---|---|---|
| Test wiedzy [06-PS-NM-018_w_1] | Zbiorczy test składający się z pytań zamkniętych wielokrotnego wyboru oraz pytań problemowych sprawdzający wiedzę studentów na temat zasad postępowania diagnostycznego, objawów klinicznych i postaci zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania. |
06-PS-NM-018_01 |
| Studia przypadków [06-PS-NM-018_w_2] | Rozwijanie umiejętności analizowania i diagnozowania konkretnych przypadków i stawiania trafnej diagnozy wraz z określaniem kierunków pomocy psychologicznej. |
06-PS-NM-018_03 |
| Opracowanie projektu diagnozy [06-PS-NM-018_w_3] | Projekt planu będzie przygotowywany częściowo w ramach zajęć, częściowo w ramach pracy własnej studentów, co pozwoli 1. sprawdzić umiejętności przełożenia wiedzy teoretycznej na opracowanie praktycznej strategii postępowania diagnostycznego i/lub badawczego, jak również 2. na ocenę kompetencji diagnostycznych, komunikacyjnych i interpersonalnych. |
06-PS-NM-018_01 |
| Form of teaching | Student's own work | Assessment of the learning outcomes | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Type | Description (including teaching methods) | Number of hours | Description | Number of hours | |
| lecture [06-PS-SM-018_fns_1] | Omawianie szczegółowych zagadnień z zakresu psychopatologii szczegółowej. |
30 | Przygotowanie do egzaminu.
Praca nad studium przypadku.
|
90 |
Test wiedzy [06-PS-NM-018_w_1] |
| practical classes [06-PS-SM-018_fns_2] | Dyskusja na temat postaci, symptomatologii, przyczyn, mechanizmów powstawania zaburzeń psychicznych i zaburzeń zachowania.
Prezentacja studium przypadku pacjentów z poszczególnymi postaciami zaburzeń psychicznych. Dyskusja nad uwarunkowaniami, etiopatogenezą oraz kierunkami pomocy.
|
30 | Wnikliwe zapoznanie się z opracowaniami teoretycznymi dotyczącymi psychopatologii ogólnej i szczegółowej.
Praca nad planem badania diagnostycznego lub empirycznego.
|
90 |
Test wiedzy [06-PS-NM-018_w_1] |
| Attachments |
|---|
| Module description (PDF) |
| Syllabuses (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semester | Module | Language of instruction |
| (no information given) | ||