Moduł obieralny A/B Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S1CH19.2023

Nazwa modułu: Moduł obieralny A/B
Kod modułu: W4-CH-S1-5-MOAB
Kod programu: W4-S1CH19.2023
Semestr:
  • semestr zimowy 2026/2027
  • semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach obieralnego Modułu A/B student poszerza wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu różnych dziedzin chemii. Zakres ten obejmuje specjalności i zaawansowane techniki pomiarowe powiązane z głównymi tematami badawczymi realizowanymi w jednostce. Student ma obowiązek zrealizowania dwóch wybranych modułów z czterech oferowanych w danym roku akademickim. Warianty modułu: W4-CH-S1-5-AC - Analityka chemiczna W4-CH-S1-5-CPMB - Chemia polimerów i materiałów ceramicznych W4-CH-S1-5-CO - Chemia obliczeniowa W4-CH-S1-5-CZL - Chemia związków fluorescencyjnych
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Zna w stopniu rozszerzonym zagadnienia z wybranej dziedziny chemii [W4-CH-S1-5-MOAB_1]
CH_W02 [4/5]
Wykazuje umiejętność asocjacji wiedzy z różnych gałęzi chemii i nauk pokrewnych [W4-CH-S1-5-MOAB_2]
CH_U01 [3/5] CH_K01 [4/5]
Posiada umiejętność posługiwania się specjalistyczną aparaturą pomiarową lub oprogramowaniem w celu uzyskania wyników badań [W4-CH-S1-5-MOAB_3]
CH_W03 [3/5] CH_U05 [4/5]
Opracowuje wyniki badań własnych i dokonuje krytycznej analizy wyników, uzasadnia i opisuje cel prowadzonych badań, ich metodologię i znaczenie [W4-CH-S1-5-MOAB_4]
CH_W05 [4/5] CH_U01 [5/5] CH_K02 [3/5]
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w celu podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych [W4-CH-S1-5-MOAB_5]
CH_U09 [5/5]
Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania związane z pracą zespołową oraz za bezpieczeństwo pracy w laboratorium chemicznym [W4-CH-S1-5-MOAB_6]
CH_U08 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [W4-CH-S1-5-MOA_fs_1] 60 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie W4-CH-S1-5-MOAB_1 W4-CH-S1-5-MOAB_2 W4-CH-S1-5-MOAB_3 W4-CH-S1-5-MOAB_4 W4-CH-S1-5-MOAB_5 W4-CH-S1-5-MOAB_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)