Moduł obieralny 1/2
Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S1CH19.2023
Nazwa modułu: | Moduł obieralny 1/2 |
---|---|
Kod modułu: | W4-CH-S1-5-MO1-2 |
Kod programu: | W4-S1CH19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach Modułu obieralnego 1/2 student poszerza wiedzę, umiejętności i kompetencje z zakresu głównych działów chemii.
Zakres tematyczny poszczególnych modułów jest powiązany z głównymi tematami badawczymi realizowanymi w jednostce. Student ma obowiązek zrealizowania dwóch wybranych przez siebie modułów z czterech oferowanych w danym roku akademickim.
Moduły do wyboru:
W4-CH-S1-5-CL - Chemia Leków
W4-CH-S1-5-CNS - Chemia koordynacyjna
W4-CH-S1-5-COB - Chemia organiczna i bioorganiczna
W4-CH-S1-5-CFE - Chemia fizyczna z elektrochemią |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna w stopniu rozszerzonym zagadnienia z wybranej dziedziny chemii [W4-CH-S1-5-MO1-2_1] |
CH_W02 [4/5] |
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w celu podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych [W4-CH-S1-5-MO1-2_2] |
CH_U09 [5/5] |
Posiada umiejętność posługiwania się specjalistyczną aparaturą pomiarową lub oprogramowaniem w celu uzyskania wyników badań [W4-CH-S1-5-MO1-2_3] |
CH_W03 [3/5] |
Opracowuje wyniki badań własnych i dokonuje krytycznej analizy wyników, uzasadnia i opisuje cel prowadzonych badań, ich metodologię i znaczenie [W4-CH-S1-5-MO1-2_4] |
CH_W05 [4/5] |
Wykazuje umiejętność asocjacji wiedzy z różnych gałęzi chemii i nauk pokrewnych [W4-CH-S1-5-MO1-2_5] |
CH_W01 [4/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania związane z pracą zespołową oraz za bezpieczeństwo pracy w laboratorium chemicznym [W4-CH-S1-5-MO1-2_6] |
CH_U08 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [W4-CH-S1-5-MO1_fs_1] | 90 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W4-CH-S1-5-MO1-2_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |