Physical Chemistry with Elektrochemistry
Field of study: Mathematics
Programme code: W4-S2MT19.2023

Module name: | Physical Chemistry with Elektrochemistry |
---|---|
Module code: | W4-MT-S2-23-ChFzE |
Programme code: | W4-S2MT19.2023 |
Semester: | summer semester 2023/2024 |
Language of instruction: | Polish |
Form of verification: | exam |
ECTS credits: | 4 |
Purpose and description of the content of education: | Zadaniem modułu Chemia fizyczna z elektrochemią jest zapoznanie studentów z najbardziej istotnymi pojęciami z termodynamiki, kinetyki chemicznej oraz elektrochemii, takimi jak: układ, otoczenie, sposoby przekazywania energii, energetyka reakcji chemicznych, entalpia, szybkość reakcji chemicznej, wpływ stężenia, temperatury i innych czynników na szybkość reakcji chemicznych, energia aktywacji, katalizator, szereg aktywności pierwiastków, metali, półogniwo i ogniwo chemiczne, siła elektromotoryczna ogniwa, elektroliza, ochrona metali przed korozją.
Student potrafi przeprowadzić doświadczenia ilustrujące wybrane zagadnienia z zakresu chemii fizycznej. Nabiera umiejętności potrzebnych do przeprowadzania i projektowania doświadczeń dotyczących energetyki reakcji, kinetyki chemicznej i elektrochemii. Potrafi rozwiązywać zadania obliczeniowe i problemowe z zakresu chemii fizycznej oraz interpretować zjawiska w otoczeniu z wykorzystaniem pojęć z tej dziedziny.
|
List of modules that must be completed before starting this module (if necessary): | not applicable |
Learning outcome of the module | Codes of the learning outcomes of the programme to which the learning outcome of the module is related [level of competence: scale 1-5] |
---|---|
Potrafi objaśnić najistotniejsze pojęcia z termodynamiki, kinetyki oraz elektrochemii. [ChFzE_01] |
KN_Ch_W01 [5/5] |
Używa języka naukowego przy interpretacji zjawisk oraz podczas dyskusji. [ChFzE_02] |
KN_Ch_U01 [5/5] |
Zna zasady termodynamiki i wynikające z nich relacje dotyczące procesów równowagowych z zakresu kinetyki i elektrochemii. [ChFzE_03] |
KN_Ch_W01 [4/5] |
Krytycznie ocenia zasób swojej wiedzy, dba o jakość wykonywanych zadań, rozumie konieczność łączenia z różnych dziedzin oraz potrzebę ciągłego kształcenia. [ChFzE_04] |
KN_Ch_K01 [5/5] |
Zna metody obliczeniowe z zakresu chemii fizycznej i potrafi je zastosować do opracowywania wyników eksperymentalnych. [ChFzE_05] |
KN_Ch_W05 [4/5] |
Rozwiązuje zadania rachunkowe z chemii fizycznej dotyczące procesów równowagowych. [ChFzE_06] |
KN_Ch_U02 [3/5] |
Potrafi zaproponować metodę wyznaczenia określonej wielkości fizykochemicznej substancji oraz zbudować prosty sprzęt do pomiaru wybranych wielkości z zakresu termochemii, kinetyki oraz elektrochemii. [ChFzE_07] |
KN_Ch_U04 [5/5] |
Opracowuje sprawozdania z zakresu chemii fizycznej wykorzystując rachunek błędów i statystykę matematyczną dla oceny wiarygodność uzyskanych wyników. [ChFzE_08] |
KN_Ch_W05 [3/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową oraz za bezpieczeństwo pracy w laboratorium fizykochemicznym. [ChFzE_09] |
KN_Ch_U06 [4/5] |
Form of teaching | Number of hours | Methods of conducting classes | Assessment of the learning outcomes | Learning outcomes |
---|---|---|---|---|
lecture [ChFzE_fs_01] | 15 |
Formal lecture/ course-related lecture [a01] Lecture-discussion [b02] |
exam |
ChFzE_01 |
laboratory classes [ChFzE_fs_02] | 15 |
Activating method – flipped classroom [b09] Laboratory exercise / experiment [e01] Individual work with a text [f02] |
course work |
ChFzE_02 |
discussion classes [ChFzE_fs_03] | 30 |
Lecture-discussion [b02] Activating method – flipped classroom [b09] Individual work with a text [f02] |
course work |
ChFzE_01 |
The student's work, apart from participation in classes, includes in particular: | ||
---|---|---|
Name | Category | Description |
Literature reading / analysis of source materials [a02] | Preparation for classes | reading the literature indicated in the syllabus; reviewing, organizing, analyzing and selecting source materials to be used in class |
Production/preparation of tools, materials or documentation necessary for class participation [a05] | Preparation for classes | developing, preparing and assessing the usefulness of tools and materials (e.g. aids, scenarios, research tools, equipment, etc.) to be employed in class or as an aid when preparing for classes |
Getting acquainted with the syllabus content [b01] | Consulting the curriculum and the organization of classes | reading through the syllabus and getting acquainted with its content |
Implementation of an individual or group assignment necessary for course/phase/examination completion [c03] | Preparation for verification of learning outcomes | a set of activities aimed at performing an assigned task, to be executed out of class, as an obligatory phase/element of the verification of the learning outcomes assigned to the course |
Attachments |
---|
Module description (PDF) |
Syllabuses (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semester | Module | Language of instruction |
(no information given) |