Elementy fizyki jądrowej w medycynie
Kierunek studiów: Biofizyka
Kod programu: W4-S1BF19.2023
Nazwa modułu: | Elementy fizyki jądrowej w medycynie |
---|---|
Kod modułu: | W4-BF-FA-S1-6-23-36 |
Kod programu: | W4-S1BF19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Głównym celem modułu jest zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami fizyki jądrowej i ich zastosowaniem w obszarze medycyny, w szczególności medycyny nuklearnej. W trakcie zajęć studenci poznają podstawowe elementy fizyki jądrowej, omówią oddziaływanie promieniowania jądrowego z materią i wynikającą z niego możliwość zastosowań tego promieniowania w celach diagnostycznych, terapeutycznych i w badaniach strukturalnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie podstawowe zjawiska fizyczne występujące w przyrodzie, metody ich opisu i wykorzystanie badań fizycznych do wyjaśnienia budowy organizmów i zjawisk w nich zachodzących. [E1] |
W08 [1/5] |
Student zna prawa i wzory z zakresu fizyki jądrowej i potrafi je zastosować do obliczeń wybranych parametrów własności materii. [E2] |
U05 [1/5] |
Student potrafi prawidłowo przeprowadzić eksperyment wykorzystują promieniowanie jądrowe, dokumentować i prezentować wyniki badań oraz przedstawiać ich interpretację. [E3] |
U04 [1/5] |
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł w celu pogłębienia wiedzy z zakresu fizyki jądrowej i pozyskania umiejętności dyskusji naukowej. [E4] |
U08 [1/5] |
Student zna i rozumie zasady pracy laboratoryjnej, dba o bezpieczeństwo i higienę pracy w laboratorium mikrobiologicznym, sumienne analizuje dane doświadczalne. [E5] |
W10 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
warsztat [FZ1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] |
zaliczenie |
E1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |