Seminarium licencjackie 3 Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: W1-S1DF19.2023

Nazwa modułu: Seminarium licencjackie 3
Kod modułu: DFC1_SL3
Kod programu: W1-S1DF19.2023
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 9
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł poświęcony jest na pracę związaną z finalizacją projektu pracy licencjackiej, w tym końcowego opracowania tematu, realizacji wybranej metodologii, wyczerpującego opracowania przedmiotu badań. Studiujący potęgują wiedzę z zakresu związanego z tematem przygotowywanej pracy oraz umiejętności związane z doskonaleniem warsztatu badawczego, ustną prezentacją materiału, warsztatem pisania prac naukowych oraz korzystaniem z opracowań naukowych w języku polskim i obcym. Stosują przepisy związane z ochroną praw autorskich i własności intelektualnej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Seminarium licencjackie 1 [DFC1_SL1]
Seminarium licencjackie 2 [DFC1_SL2]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma zaawansowaną wiedzę o przedmiocie i metodologii badań związanych z tematyką pracy licencjackiej. [DFC1_SL3_1]
DFC1_W02 [5/5]
Ma zaawansowaną umiejętność pisania prac o charakterze naukowym. [DFC1_SL3_2]
DF1_U10 [5/5]
W aktywności naukowej pod opieką promotora potrafi posługiwać się wybranymi metodami badań adekwatnymi do tematyki podejmowanej w realizowanym projekcie pracy licencjackiej. [DFC1_SL3_3]
DF1_U01 [5/5] DF1_K03 [5/5]
Potrafi w praktyce stosować się do norm w zakresie ochrony praw autorskich i własności intelektualnej. [DFC1_SL3_4]
DFC1_W07 [5/5] DF1_U02 [5/5] DF1_K01 [5/5]
Potrafi w stopniu zaawansowanym korzystać ze źródeł pisanych i elektronicznych w języki polskim i języku obcym pisząc pracę o charakterze naukowym. [DFC1_SL3_5]
DF1_U09 [5/5]
Umiejętnie referuje wyniki badań własnych i uczestniczy w debacie naukowej z użyciem fachowej terminologii właściwej dla tematyki realizowanej pracy. [DFC1_SL3_6]
DF1_U04 [5/5] DF1_K02 [5/5] DF1_K04 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [DFC1_SL3_s] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
zaliczenie DFC1_SL3_1 DFC1_SL3_2 DFC1_SL3_3 DFC1_SL3_4 DFC1_SL3_5 DFC1_SL3_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)