Seminarium specjalistyczne 3 Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: W1-S1DF19.2023

Nazwa modułu: Seminarium specjalistyczne 3
Kod modułu: DFC1_SS3
Kod programu: W1-S1DF19.2023
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Seminarium specjalistyczne 3 ma na celu rozwinięcie znajomości problematyki kluczowej dla interdyscyplinarnych badań z pogranicza filozofii i psychologii mających zastawanie w obszarach aplikacyjnych. Celem modułu jest rozwijanie umiejętności samodzielnego stawiania problemów badawczych, a przede wszystkim poszukiwania i selekcji źródeł, które umożliwiają umiejscowienie rozważanych kwestii w odpowiednim kontekście oraz ich wieloaspektową analizę.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Ma wiedzę z zakresu problematyki kluczowej dla interdyscyplinarnych badań z pogranicza filozofii i psychologii mających zastawanie w obszarach aplikacyjnych. [DFC1_SS3_1]
DFC1_W01 [4/5] DFC1_W04 [4/5] DFC1_W11 [4/5]
Potrafi samodzielnego stawiać problemy badawcze oraz poszukiwać i selekcjonować źródła w zakresie tematyki związanej z badaniami interdyscyplinarnymi z pogranicza filozofii i psychologii z uwagi na ich znaczenie w kontekstach aplikacyjnych. [DFC1_SS3_2]
DF1_U01 [4/5] DF1_K03 [4/5]
Potrafi analizować problemy w perspektywie interdyscyplinarnej z wykorzystaniem wiedzy filozoficznej i psychologicznej. [DFC1_SS3_3]
DF1_U10 [4/5]
Rozumie wagę interdyscyplinarnych badań w zastosowaniach wiedzy z dziedziny filozofii i psychologii w kontekstach praktycznych. [DFC1_SS3_4]
DFC1_W03 [4/5] DF1_K02 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [DFC1_SS3_s] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
zaliczenie DFC1_SS3_1 DFC1_SS3_2 DFC1_SS3_3 DFC1_SS3_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)