Warsztaty doskonalenia kompetencji coachingowych   Kierunek studiów: Doradztwo filozoficzne i coaching
Kod programu: W1-S1DF19.2023

Nazwa modułu: Warsztaty doskonalenia kompetencji coachingowych  
Kod modułu: DFC1_WDKC
Kod programu: W1-S1DF19.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł służy rozwijaniu specyficznych kompetencji coacha związanych z prawidłowym budowaniem relacji, zarządzaniem czasem sesji i odpowiednim kontraktowaniem jej przebiegu oraz ewaluacją pracy własnej. Moduł ma na celu kształtowanie umiejętności związanych z uważnością, słuchaniem i zadawaniem pytań oraz stosowaniem specjalistycznych technik i narzędzi coachingowych. Celem modułu jest również uczenie refleksyjnego podejścia do praktyki, udzielania i integrowania informacji zwrotnych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Metody i narzędzia coachingu 1 [DFC1_MINC1]
Metody i narzędzia coachingu  2  [DFC1_MINC2]
Psychologia emocji i motywacji   [DFC1_PEIM]
Psychologia ogólna [DFC1_PO]
Psychologia społeczna [DFC1_PS]
Teorie coachingu [DFC1_TC]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Potrafi refleksyjnie podchodzić do własnej pracy, w tym wykorzystywać informacje zwrotne w celu ewaluacji przebiegu sesji. [DFC1_WDKC_1]
DF1_U02 [4/5] DF1_K01 [4/5] DF1_K02 [3/5]
Potrafi stosować wiedzę z zakresu metodyki i etyki pracy coacha w czasie sesji. [DFC1_WDKC_2]
DF1_U01 [3/5] DFC1_U12 [4/5]
Rozumie znaczenie ciągłego dbania o rozwój kompetencji coacha z uwzględnieniem integrowania informacji zwrotnych od superwizora i poddawania refleksji pracy własnej. [DFC1_WDKC_3]
DFC1_W10 [4/5] DF1_U05 [4/5] DFC1_U13 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
warsztat [DFC1_WDKC_war] 30 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
zaliczenie DFC1_WDKC_1 DFC1_WDKC_2 DFC1_WDKC_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)