Chemia ogólna
Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S1CH19.2023
Nazwa modułu: | Chemia ogólna |
---|---|
Kod modułu: | W4-CH-S1-1-COG |
Kod programu: | W4-S1CH19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 15 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Chemia ogólna ma za zadanie zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami i prawami z zakresu chemii. Student poznaje zasady nomenklatury i klasyfikacji związków chemicznych, podstawowe wiadomości z zakresu budowy atomu i tworzenia wiązań w cząsteczkach, właściwości fizyko-chemicznych pierwiastków i związków chemicznych oraz przewidywania przebiegu reakcji i ich zapisu za pomocą równań reakcji.Potrafi przeprowadzić podstawowe obliczenia chemiczne oraz wykonać proste doświadczenia chemiczne. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Dostrzega rolę chemii w życiu codziennym i rozumie jej znaczenie dla rozwoju cywilizacji i techniki [W4-CH-S1-1-COG_1] |
CH_W01 [5/5] |
Posługuje się sprzętem laboratoryjnym i wykonuje podstawowe operacje laboratoryjne w pracowni laboratoryjnej [W4-CH-S1-1-COG_10] |
CH_U08 [4/5] |
Potrafi współdziałać i pracować w grupie oraz odpowiada za bezpieczeństwo pracy własnej i innych [W4-CH-S1-1-COG_11] |
CH_K03 [4/5] |
Potrafi opracować przebieg zajęć laboratoryjnych (wykonanie, obserwacje i wnioski) w postaci sprawozdania [W4-CH-S1-1-COG_12] |
CH_U06 [4/5] |
Jest świadom poziomu swojej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie [W4-CH-S1-1-COG_13] |
CH_K01 [3/5] |
Zna i rozumie elementarne prawa i pojęcia chemiczne rządzące mikroświatem i potrafi zilustrować je odpowiednimi przykładami [W4-CH-S1-1-COG_2] |
CH_W01 [5/5] |
Zna zasady nomenklatury związków chemicznych, zasady tworzenia wzorów sumarycznych i strukturalnych związków chemicznych, potrafi wymienić podstawowe grupy związków chemicznych [W4-CH-S1-1-COG_3] |
CH_W01 [4/5] |
Rozumie mechanizm tworzenia się wiązań i zna ich rodzaje [W4-CH-S1-1-COG_4] |
CH_W01 [4/5] |
Potrafi objaśnić związki pomiędzy budową molekularną, a właściwościami makroskopowymi otaczającej go materii [W4-CH-S1-1-COG_5] |
CH_W01 [4/5] |
Potrafi opisać stany skupienia materii i ich właściwości, zna budowę atomu, właściwości pierwiastków i związków nieorganicznych oraz ich zastosowania [W4-CH-S1-1-COG_6] |
CH_W01 [4/5] |
Zna charakterystyki fizykochemiczne wybranych materiałów oraz podstawowe zasady zarządzania chemikaliami, bezpieczeństwa i higieny pracy [W4-CH-S1-1-COG_7] |
CH_W04 [4/5] |
Stosuje nomenklaturę chemiczną różnych klas związków chemicznych według zaleceń IUPAC [W4-CH-S1-1-COG_8] |
CH_U01 [4/5] |
Potrafi zapisać równania reakcji chemicznych [W4-CH-S1-1-COG_9] |
CH_U01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W4-CH-S1-1-COG_fs_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład problemowy [b01] Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] |
egzamin |
W4-CH-S1-1-COG_1 |
konwersatorium [W4-CH-S1-1-COG_fs_2] | 45 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W4-CH-S1-1-COG_1 |
laboratorium [W4-CH-S1-1-COG_fs_3] | 60 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Pokaz/demonstracja [c06] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W4-CH-S1-1-COG_10 |
ćwiczenia [W4-CH-S1-1-COG_fs_4] | 30 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W4-CH-S1-1-COG_13 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |