Chemia analityczna
Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S1CH19.2023
Nazwa modułu: | Chemia analityczna |
---|---|
Kod modułu: | W4-CH-S1-2-CA |
Kod programu: | W4-S1CH19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 10 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Chemia analityczna ma za zadanie zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z zakresu klasycznej chemii analitycznej jakościowej i
ilościowej. Student poznaje podstawy teoretyczne w zakresie niezbędnym do zrozumienia zjawisk zachodzących podczas prowadzenia oznaczeń
analitycznych: równowagi kwasowo-zasadowe, jonowe i redoksowe, warunki strącania osadów, mechanizmy towarzyszące tworzeniu osadów. Zna
podstawowe działy klasycznej analizy ilościowej, potrafi przeprowadzić analizę chemiczną i wykonać obliczenia z zakresu analizy ilościowej. Na zajęciach student poznaje metody rozdziału i zatężania analitów oraz poboru i przygotowania próbek do analizy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma wiedzę dotyczącą równowag chemicznych w roztworach wodnych [W4-CH-S1-2-CA_1] |
CH_W01 [1/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania, związane z pracą zespołową oraz za bezpieczeństwo [W4-CH-S1-2-CA_10] |
CH_K03 [2/5] |
Rozumie podstawowe zasady etyki pracy w laboratorium analitycznym [W4-CH-S1-2-CA_11] |
CH_K03 [2/5] |
Zna metody klasycznej analizy jakościowej wybranych kationów i anionów [W4-CH-S1-2-CA_2] |
CH_W02 [2/5] |
Zna wagowe i miareczkowe metody analizy chemicznej [W4-CH-S1-2-CA_3] |
CH_W02 [2/5] |
Zna podstawowe metody obliczeniowe do rozwiązywania typowych problemów z zakresu chemii analitycznej [W4-CH-S1-2-CA_4] |
CH_W05 [2/5] |
Potrafi zaproponować metodę analizy klasycznej w zależności od właściwości analitu [W4-CH-S1-2-CA_5] |
CH_U01 [2/5] |
Potrafi określić skład jakościowy i ilościowy próbki stosując klasyczne metody analizy chemiczne [W4-CH-S1-2-CA_6] |
CH_U02 [3/5] |
Potrafi posługiwać się szkłem i podstawowym sprzętem stosowanym w laboratorium analitycznym [W4-CH-S1-2-CA_7] |
CH_U02 [1/5] |
Wykonuje podstawowe obliczenia w zakresie chemii analitycznej [W4-CH-S1-2-CA_8] |
CH_U05 [1/5] |
Opracowuje sprawozdania z zakresu analizy ilościowej i jakościowej [W4-CH-S1-2-CA_9] |
CH_U06 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W4-CH-S1-2-CA_fs_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01]
Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
egzamin | W4-CH-S1-2-CA_1 W4-CH-S1-2-CA_2 W4-CH-S1-2-CA_3 W4-CH-S1-2-CA_5 |
konwersatorium [W4-CH-S1-2-CA_fs_2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05]
Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie | W4-CH-S1-2-CA_1 W4-CH-S1-2-CA_4 W4-CH-S1-2-CA_8 |
laboratorium [W4-CH-S1-2-CA_fs_3] | 90 |
Pokaz/demonstracja [c06]
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie | W4-CH-S1-2-CA_10 W4-CH-S1-2-CA_11 W4-CH-S1-2-CA_2 W4-CH-S1-2-CA_3 W4-CH-S1-2-CA_5 W4-CH-S1-2-CA_6 W4-CH-S1-2-CA_7 W4-CH-S1-2-CA_8 W4-CH-S1-2-CA_9 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |