Matematyka A
Kierunek studiów: Chemia
Kod programu: W4-S1CH19.2023
Nazwa modułu: | Matematyka A |
---|---|
Kod modułu: | W4-CH-S1-1-MATA |
Kod programu: | W4-S1CH19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2023/2024 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 8 |
Cel i opis treści kształcenia: | Matematyka A ma za zadanie wprowadzenie podstawowych pojęć matematyki wyższej i zapoznanie studentów z metodami matematycznymi w rozwiązywaniu problemów, które mogą napotkać podczas studiowania chemii. W trakcie realizacji zajęć student nabywa wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się metodami analizy matematycznej na prostej rzeczywistej, w tym uczy się rachunku granic i ciągłości oraz pojęć rachunku różniczkowego i całkowego dla funkcji zmiennej rzeczywistej, a także możliwości ich stosowania w bieżącej praktyce chemicznej. Po zakończeniu zajęć student jest świadom roli matematyki w formułowaniu hipotez, tworzeniu algorytmów postępowania i rozwiązywaniu problemów, dla których algorytmy jeszcze nie istnieją. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna podstawowe pojęcia elementarnej matematyki wyższej, w tym rachunek zdań i zbiorów [W4-CH-S1-1-MATA_1] |
CH_W06 [5/5] |
Zna i rozumie podstawy rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej zmiennej [W4-CH-S1-1-MATA_2] |
CH_W06 [5/5] |
Potrafi badać zbieżność prostych szeregów liczbowych [W4-CH-S1-1-MATA_3] |
CH_U05 [5/5] |
Wie jak obliczać granice i badać ciągłość funkcji [W4-CH-S1-1-MATA_4] |
CH_U05 [5/5] |
Potrafi obliczać pochodne i stosować podstawowe twierdzenia, potrafi badać funkcje [W4-CH-S1-1-MATA_5] |
CH_U05 [5/5] |
Potrafi obliczać proste całki [W4-CH-S1-1-MATA_6] |
CH_U05 [5/5] |
Umie zastosować metody matematyczne do rozwiązywania zagadnień pochodzących z chemii i fizyki [W4-CH-S1-1-MATA_7] |
CH_U05 [3/5] |
Umie samodzielnie korzystać z literatury oraz internetu w celu podnoszenia kompetencji zawodowych [W4-CH-S1-1-MATA_8] |
CH_K01 [5/5] |
Jest świadom konieczności ogólnego spojrzenia na procesy oraz wzajemnego przenikania się różnych dyscyplin [W4-CH-S1-1-MATA_9] |
CH_K01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
konwersatorium [W4-CH-S1-1-MATA_fs_1] | 90 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
W4-CH-S1-1-MATA_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |