Korespondencja biznesowa II
Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: | Korespondencja biznesowa II |
---|---|
Kod modułu: | W1-MSP1OS-14-BKB-04 |
Kod programu: | W1-S1FW23.2023 |
Semestr: | semestr letni 2024/2025 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu zapoznanie osoby studiującej z wiedzą o oficjalnej pisanej odmianie języka narodowego, ze szczególnym uwzględnieniem języka biznesu. Osoba studiująca poznaje właściwości komunikacji instytucjonalnej, zaznajamia się z genologicznym spektrum dyskursu biznesowego i pism oficjalnych, poznaje właściwości gramatyczne i tekstologiczne tekstu biznesowego o określonych parametrach pragmatycznych i genologicznych, np. pisma, listu, podania, wyjaśnienia itp. oraz zyskuje kompetencję i umiejętności w zakresie tworzenia tekstów biznesowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
posiada znajomość języka obcego pozwalającą mu na globalne rozumienie pism biznesowych [MSP1OS-14-BK-04_10] |
K_U04 [4/5] |
potrafi przygotować pracę pisemną związaną z korespondencją biznesową o konkretnej tematyce wskazanej przez prowadzącego z uwzględnieniem stanu badań [MSP1OS-14-BK-04_9] |
K_U03 [3/5] |
posiada wiedzę o zróżnicowanej strukturze kultury polskiej i innych obszarów związanej z tekstami epistolarnymi i korespondencyjnymi [MSP1OS-14-BKB-04_1] |
K_W02 [2/5] |
odpowiedzialnie planuje swoją pracę i samodzielnie wykonuje zadania związane z przygotowaniem korespondencji biznesowej [MSP1OS-14-BKB-04_11] |
K_U07 [4/5] |
posiada podstawową wiedzę na temat struktury i dziejów języka polskiego, jego zróżnicowania funkcjonalnego oraz w zakresie kodu przekazu – mowy i pisma w porównaniu z innymi językami z rodziny językowej [MSP1OS-14-BKB-04_2] |
K_W01 [2/5] |
posiada wiedzę z zakresu zagadnień związanych z pisemnym dyskursem biznesowym [MSP1OS-14-BKB-04_3] |
K_W02 [2/5] |
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę o języku i kulturze w działaniach związanych z pisemną komunikacją biznesową [MSP1OS-14-BKB-04_4] |
K_U01 [2/5] |
ma wiedzę o tekstach kultury funkcjonujących w obiegu biznesowym, w tym tekstach języka, zwłaszcza w obrębie języka specjalistycznego [MSP1OS-14-BKB-04_5] |
K_W02 [1/5] |
potrafi wyszukiwać, analizować i użytkować informację źródłową i naukową w zakresie studiów nad językiem; potrafi na tej podstawie formułować krytyczne wnioski dotyczące języka oficjalnego [MSP1OS-14-BKB-04_6] |
K_U02 [3/5] |
posiada umiejętność odpowiedzialnego przygotowywania się do swoich zadań, zważając na istotne normy w korespondencji biznesowej [MSP1OS-14-BKB-04_7] |
K_U03 [4/5] |
potrafi zredagować teksty pisemne przeznaczone do obiegu w dyskursie biznesowym skierowane do różnych grup odbiorczych, zredagowane w języku polskim lub obcym z wykorzystaniem różnych środków językowych, stylowych i technik komunikacyjnych [MSP1OS-14-BKB-04_8] |
K_U06 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [MSP1OS-14-BKB-04_l] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] |
zaliczenie |
MSP1OS-14-BK-04_10 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |