Korespondencja biznesowa II Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Korespondencja biznesowa II
Kod modułu: W1-MSP1OS-14-BKB-04
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma na celu zapoznanie osoby studiującej z wiedzą o oficjalnej pisanej odmianie języka narodowego, ze szczególnym uwzględnieniem języka biznesu. Osoba studiująca poznaje właściwości komunikacji instytucjonalnej, zaznajamia się z genologicznym spektrum dyskursu biznesowego i pism oficjalnych, poznaje właściwości gramatyczne i tekstologiczne tekstu biznesowego o określonych parametrach pragmatycznych i genologicznych, np. pisma, listu, podania, wyjaśnienia itp. oraz zyskuje kompetencję i umiejętności w zakresie tworzenia tekstów biznesowych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada znajomość języka obcego pozwalającą mu na globalne rozumienie pism biznesowych [MSP1OS-14-BK-04_10]
K_U04 [4/5]
potrafi przygotować pracę pisemną związaną z korespondencją biznesową o konkretnej tematyce wskazanej przez prowadzącego z uwzględnieniem stanu badań [MSP1OS-14-BK-04_9]
K_U03 [3/5] K_U06 [3/5]
posiada wiedzę o zróżnicowanej strukturze kultury polskiej i innych obszarów związanej z tekstami epistolarnymi i korespondencyjnymi [MSP1OS-14-BKB-04_1]
K_W02 [2/5]
odpowiedzialnie planuje swoją pracę i samodzielnie wykonuje zadania związane z przygotowaniem korespondencji biznesowej [MSP1OS-14-BKB-04_11]
K_U07 [4/5]
posiada podstawową wiedzę na temat struktury i dziejów języka polskiego, jego zróżnicowania funkcjonalnego oraz w zakresie kodu przekazu – mowy i pisma w porównaniu z innymi językami z rodziny językowej [MSP1OS-14-BKB-04_2]
K_W01 [2/5]
posiada wiedzę z zakresu zagadnień związanych z pisemnym dyskursem biznesowym [MSP1OS-14-BKB-04_3]
K_W02 [2/5]
potrafi wykorzystać nabytą wiedzę o języku i kulturze w działaniach związanych z pisemną komunikacją biznesową [MSP1OS-14-BKB-04_4]
K_U01 [2/5]
ma wiedzę o tekstach kultury funkcjonujących w obiegu biznesowym, w tym tekstach języka, zwłaszcza w obrębie języka specjalistycznego [MSP1OS-14-BKB-04_5]
K_W02 [1/5]
potrafi wyszukiwać, analizować i użytkować informację źródłową i naukową w zakresie studiów nad językiem; potrafi na tej podstawie formułować krytyczne wnioski dotyczące języka oficjalnego [MSP1OS-14-BKB-04_6]
K_U02 [3/5] K_U05 [3/5]
posiada umiejętność odpowiedzialnego przygotowywania się do swoich zadań, zważając na istotne normy w korespondencji biznesowej [MSP1OS-14-BKB-04_7]
K_U03 [4/5]
potrafi zredagować teksty pisemne przeznaczone do obiegu w dyskursie biznesowym skierowane do różnych grup odbiorczych, zredagowane w języku polskim lub obcym z wykorzystaniem różnych środków językowych, stylowych i technik komunikacyjnych [MSP1OS-14-BKB-04_8]
K_U06 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [MSP1OS-14-BKB-04_l] 15 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Rekonstrukcja/odtworzenie [d04] 
zaliczenie MSP1OS-14-BK-04_10 MSP1OS-14-BK-04_9 MSP1OS-14-BKB-04_1 MSP1OS-14-BKB-04_11 MSP1OS-14-BKB-04_2 MSP1OS-14-BKB-04_3 MSP1OS-14-BKB-04_4 MSP1OS-14-BKB-04_5 MSP1OS-14-BKB-04_6 MSP1OS-14-BKB-04_7 MSP1OS-14-BKB-04_8
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)