Social Media Marketing
Kierunek studiów: Doradztwo polityczne i publiczne
Kod programu: W3-S1DP19.2023

Nazwa modułu: | Social Media Marketing |
---|---|
Kod modułu: | W3-DP-S1-SMM |
Kod programu: | W3-S1DP19.2023 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest dostarczenie wiedzy i umiejętności w zakresie prowadzenia działań marketingowych w Internecie oraz wykorzystania mediów społecznościowych, zgodnie z oczekiwaniami stawianymi organizacjom w dobie gospodarki elektronicznej. Na zajęciach studenci zostaną zaznajomieni z charakterystyką wybranych platform społecznościowych, nauczą się projektować strategię kampanii marketingowych w mediach społecznościowych, analizować konkurencję, definiować grupy docelowe działań marketingowych oraz persony marketingowe. Dowiedzą się jak określać cele marketingowe i jakie mierniki zastosować do ich weryfikacji. Duży nacisk zostanie położony na content marketing, projektowanie materiałów marketingowych oraz tworzenie przykuwających uwagę treści w oparciu o storytelling i najbardziej skuteczne metody copywriterskie. Student uczy się tworzyć treści w sposób świadomy, a tylko takie mają szansę skutecznie realizować zamierzone cele i trafiać do odpowiedniej grupy odbiorców. W przypadku budowania contentu istotna jest nie tyle sprzedaż bezpośrednia, co tworzenie zaangażowanej społeczności wokół marki lub określonej idei i budowanie relacji human 2 human. Dzięki temu student nauczy się lepiej konstruować swój przekaz w oparciu o wartość produktu/usługi/idei, jak również w większym stopniu uwzględniać perspektywę odbiorcy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do aktywnego uczestniczenia w życiu publicznym, w tym w zespołach inicjujący działania społeczne, polityczne i obywatelskie, kierując się zasadami przedsiębiorczości i marketingu politycznego, w oparciu o kompetencje pozyskane podczas zajęć z Social Media Marketingu, uwzględniającymi prowadzenie działań marketingowych w Internecie, naukę copywritingu, języka perswazji i storytellingu. [K01] |
DP_1_K03 [4/5] |
potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę do projektowania strategii kampanii marketingowych w mediach społecznościowych, analizowania konkurencji, definiowania grup docelowych działań marketingowych oraz person marketingowych. Będzie potrafił określać cele marketingowe i zastosować określone mierniki do ich weryfikacji. [U01] |
DP_1_U01 [4/5] |
będzie potrafił, dobierając odpowiednie sposoby marketingowe, skutecznie komunikować się z otoczeniem oraz tworzyć angażujące treści w social mediach, a także projektować materiały marketingowe. W celu skutecznej komunikacji będzie potrafił świadomie posługiwać się content marketingiem, copywritingiem i storytellingiem, w zakresie tworzonych przez siebie treści. Student będzie potrafił lepiej konstruować swój przekaz w oparciu o wartość produktu/usługi/idei, jak również w większym stopniu uwzględniać perspektywę adresata komunikatu. [U02] |
DP_1_U02 [4/5] |
zna i rozumie sposoby wykorzystania mediów społecznościowych, zgodnie z oczekiwaniami stawianymi organizacjom w dobie gospodarki elektronicznej. [W01] |
DP_1_W01 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [SMM_1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |