S1. Psychologia personelu i patologie pracy Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023

Nazwa modułu: s1. Psychologia personelu i patologie pracy
Kod modułu: W3-PS-S-BiK2
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Semestr: semestr zimowy 2026/2027
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł łączy w sobie dwa obszary problemów realizowanych w ramach ścieżki specjalnościowej „Psychologia biznesu i kariery”. Psychologia personelu umożliwia zdobycie podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji niezbędnych do pozyskania i utrzymania pracowników w organizacji (dobór i rekrutacja, szkolenie, rozwój, motywowanie). Obszar odnoszący się do patologii pracy pozwala natomiast na zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie działań związanych z diagnozą szkodliwych zjawisk organizacyjnych oraz interwencją w sytuacji ich wystąpienia na poziomie indywidualnym i organizacyjnym.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów do myślenia w sposób innowacyjny w odniesieniu do problemów, przed którymi może stanąć w praktyce zawodowej [PS_K_4_4]
PS_K_4 [3/5]
Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia roli zawodowej psychologa, z zachowaniem zasad etyki zawodowej i etosu pracy [PS_K_5_6]
PS_K_5 [3/5]
Potrafi planować i organizować pracę własną jako psycholog organizacji [PS_U_10_7]
PS_U_10 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę psychologii personelu oraz patologii w środowisku pracy, dysponując swobodnie aparatem pojęciowym oraz wiedzą teoretyczną i empiryczną konieczną do opisu i wyjaśniania zjawisk w tych obszarach psychologii stosowanej [PS_W_6_23]
PS_W_6 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wyzwania, jakie stają przed psychologią biznesu i kariery w ramach wspierania osób w różnorodnych patologicznych sytuacjach pracy [PS_W_7_6]
PS_W_7 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [3] 30 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie PS_K_4_4 PS_K_5_6 PS_U_10_7 PS_W_6_23 PS_W_7_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)