S2. Pomoc psychologiczna dziecku i rodzinie Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023

Nazwa modułu: s2. Pomoc psychologiczna dziecku i rodzinie
Kod modułu: W3-PS-S-DiR6
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest zdobycie wiedzy na temat dostępnych form, metod i sposobów udzielania pomocy psychologicznej dzieciom, adolescentom oraz rodzinom w odniesieniu do rodzaju doświadczanych przez nich trudności. Moduł umożliwia również nabycie kompetencji komunikacyjnych i interpersonalnych pozwalających na właściwe prowadzenie pomocy psychologicznej skierowanej do dzieci i rodzin.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i nowych informacji z zakresu psychologii w obszarze metod stosowanych w planowaniu i udzielaniu pomocy psychologicznej dziecku i rodzinie [PS_K_1_7]
PS_K_1 [3/5]
Jest gotów do realizacji procesu pomocy psychologicznej dziecku i rodzinie zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego [PS_K_3_14]
PS_K_3 [3/5]
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz wsparcia i pomocy psychologicznej udzielanych dziecku i rodzinie [PS_K_3_3]
PS_K_3 [3/5]
Potrafi planować, organizować i realizować pracę indywidualną lub grupową jako psycholog udzielający wsparcia dziecku i rodzinie [PS_U_11_4]
PS_U_11 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty i teorie oraz metody interwencyjne i terapeutyczne odnoszące się do pomocy psychologicznej dziecku i rodzinie [PS_W_2_9]
PS_W_2 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [3] 30 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Plakat/poster [c05] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Projektowanie [e04] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie PS_K_1_7 PS_K_3_14 PS_K_3_3 PS_U_11_4 PS_W_2_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)