S2. Psychologia kliniczna dziecka szkolnego i adolescenta
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Nazwa modułu: | s2. Psychologia kliniczna dziecka szkolnego i adolescenta |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-S-DiR4 |
Kod programu: | W3-SMPS19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2027/2028 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aspektami teoretycznymi i praktycznymi problematyki zaburzeń rozwojowych oraz psychicznych dzieci w wieku szkolnym oraz adolescentów, diagnostycznymi kryteriami zaburzeń zgodnie z obowiązującymi klasyfikacjami, z metodami diagnostycznymi dobranymi adekwatnie do problemu diagnostycznego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do realizacji procesu diagnozy i pomocy psychologicznej zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego w obszarze zdrowia psychicznego dziecka szkolnego i adolescenta [PS_K_3_12] |
PS_K_3 [3/5] |
Jest gotów do myślenia w sposób innowacyjny w odniesieniu do problemów, przed którymi może stanąć w praktyce zawodowej w obszarze psychologii klinicznej i diagnozy dziecka szkolnego oraz adolescenta [PS_K_4_11] |
PS_K_4 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dziecka i adolescenta, w procesie analizy i syntezy informacji, formowania tez wyjaśniających lub przewidujących zachowanie oraz planowania i realizowania diagnozy i pomocy psychologicznej [PS_U_3_20] |
PS_U_3 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty i teorie, odnoszące się do psychologii klinicznej dziecka w wieku szkolnym oraz adolescenta [PS_W_2_7] |
PS_W_2 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w kontekście psychologii klinicznej dziecka szkolnego oraz adolescenta [PS_W_7_3] |
PS_W_7 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [2] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
PS_K_3_12 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |