S2. Psychologia kliniczna dziecka szkolnego i adolescenta Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023

Nazwa modułu: s2. Psychologia kliniczna dziecka szkolnego i adolescenta
Kod modułu: W3-PS-S-DiR4
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Semestr: semestr zimowy 2027/2028
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aspektami teoretycznymi i praktycznymi problematyki zaburzeń rozwojowych oraz psychicznych dzieci w wieku szkolnym oraz adolescentów, diagnostycznymi kryteriami zaburzeń zgodnie z obowiązującymi klasyfikacjami, z metodami diagnostycznymi dobranymi adekwatnie do problemu diagnostycznego.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów do realizacji procesu diagnozy i pomocy psychologicznej zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego w obszarze zdrowia psychicznego dziecka szkolnego i adolescenta [PS_K_3_12]
PS_K_3 [3/5]
Jest gotów do myślenia w sposób innowacyjny w odniesieniu do problemów, przed którymi może stanąć w praktyce zawodowej w obszarze psychologii klinicznej i diagnozy dziecka szkolnego oraz adolescenta [PS_K_4_11]
PS_K_4 [3/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii rozwoju dziecka i adolescenta, w procesie analizy i syntezy informacji, formowania tez wyjaśniających lub przewidujących zachowanie oraz planowania i realizowania diagnozy i pomocy psychologicznej [PS_U_3_20]
PS_U_3 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane fakty i teorie, odnoszące się do psychologii klinicznej dziecka w wieku szkolnym oraz adolescenta [PS_W_2_7]
PS_W_2 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji w kontekście psychologii klinicznej dziecka szkolnego oraz adolescenta [PS_W_7_3]
PS_W_7 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [2] 30 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie PS_K_3_12 PS_K_4_11 PS_U_3_20 PS_W_2_7 PS_W_7_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)