Komunikacja interpersonalna Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Komunikacja interpersonalna
Kod modułu: W1-MSP1OS-14-BKIB
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł zakłada przybliżenie osobie studiującej roli i miejsca komunikacji interpersonalnej wśród innych typów komunikacji. Osoba studiująca zapoznaje się z najnowszymi podejściami teoretycznymi do komunikacji interpersonalnej (modele komunikacji interpersonalnej), z instancjami komunikacyjnymi i ich właściwościami, otrzymuje wiedzę na temat rodzajów komunikacji interpersonalnej ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji biznesowych, poznaje kody i kanały komunikacji interpersonalnej. Osoba studiująca dowiaduje się, jakie są bariery i zakłócenia komunikacji interpersonalnej oraz poznaje wagę kompetencji i sprawności komunikacyjnej w sytuacjach biznesowych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada podstawową wiedzę na temat miejsca studiów nad językiem biznesu i komunikacją biznesową pośród nauk humanistycznych i społecznych [MSP1OS-14-BKIB_1]
K_W01 [2/5]
ma świadomość roli języka i kultury jako dobra lokalnego, regionalnego i światowego, wykazuje szacunek dla tych wartości w kontakcie z drugim człowiekiem, szczególnie w komunikacji biznesowej [MSP1OS-14-BKIB_10]
K_K02 [2/5]
rozumie doniosłość języka oraz kultury w definiowaniu i rozwiązywaniu problemów społecznych i komunikacyjnych w interakcji biznesowej [MSP1OS-14-BKIB_11]
K_K02 [4/5]
posiada podstawową wiedzę na temat związków studiów nad językiem i kulturą z innymi dziedzinami nauki, w tym przede wszystkim z psychologią i teorią komunikacji z uwzględnieniem sytuacji biznesowych [MSP1OS-14-BKIB_2]
K_W01 [1/5]
posiada podstawową wiedzę z zakresu komunikacji międzykulturowej i komparatystyki kulturowej w odniesieniu do biznesu [MSP1OS-14-BKIB_3]
K_W02 [1/5]
ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego oraz społecznych i komunikacyjnych uwarunkowań procesów i zjawisk kulturowych w biznesie [MSP1OS-14-BKIB_4]
K_W02 [1/5]
zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji biznesowych tekstów językowych i ich wzajemnych relacji w obszarach jednolitości i zróżnicowania kulturowego i językowego [MSP1OS-14-BKIB_5]
K_W03 [3/5]
umie dokonać obserwacji, analizy i interpretacji biznesowych zjawisk językowych i kulturowych, dobierając właściwą metodę komunikacji i stosując podstawowe zasady komunikacji interpersonalnej [MSP1OS-14-BKIB_6]
K_U02 [4/5]
potrafi interpretować zjawiska językowe i kulturowe przez pryzmat dyskursu biznesowego [MSP1OS-14-BKIB_7]
K_U02 [3/5]
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, wyprowadzania wniosków badawczych oraz syntetycznego podsumowania z wykorzystaniem literatury przedmiotu z obszaru kulturoznawstwa, językoznawstwa, związanych z dyskursem biznesowym, posługując się sprawnie wyspecjalizowanym słownictwem i strukturami językowymi z tego zakresu [MSP1OS-14-BKIB_8]
K_U05 [4/5]
posiada znajomość języka obcego i jego uwarunkowań kulturowych w zakresie istotnym dla komunikacji interpersonalnej istotnej w kontaktach z innojęzycznymi i innokulturowymi partnerami biznesowymi [MSP1OS-14-BKIB_9]
K_U04 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [MSP1OS-14-BKIB_k] 30 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie MSP1OS-14-BKIB_1 MSP1OS-14-BKIB_10 MSP1OS-14-BKIB_11 MSP1OS-14-BKIB_2 MSP1OS-14-BKIB_3 MSP1OS-14-BKIB_4 MSP1OS-14-BKIB_5 MSP1OS-14-BKIB_6 MSP1OS-14-BKIB_7 MSP1OS-14-BKIB_8 MSP1OS-14-BKIB_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)