Strategie komunikacji kryzysowej Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Strategie komunikacji kryzysowej
Kod modułu: W1-MSP1OS-14-BKBSK
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma na celu zapoznanie osoby studiującej z istotą sytuacji kryzysowej. Osoba studiująca dowiaduje się o psychologicznych i socjologicznych aspektach komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji kryzysowych, poznaje sposoby, techniki, strategie komunikowania się w sytuacjach trudnych oraz otrzymuje przegląd technik zażegnywania konfliktu.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę na temat komunikacji językowej i kulturowej wśród nauk humanistycznych i społecznych [MSP1OS-14-BKBSK_1]
K_W01 [2/5]
rozumie fenomen wielokulturowości; zdaje sobie sprawę z doniosłości przenikania się kultur oraz wpływów kulturowych na postrzeganie międzynarodowych relacji biznesowych [MSP1OS-14-BKBSK_10]
K_K03 [4/5]
ma przekonanie o doniosłości regionalnych zróżnicowań języków i kultur i umie przełożyć tę wiedzę na praktykę i rozumie wagę tych zróżnicowań w międzynarodowych relacjach biznesowych [MSP1OS-14-BKBSK_11]
K_K02 [2/5]
posiada gotowość do uznania znaczenia nowych zjawisk kulturowych, rozumiejąc ich wagę w rozwiązywaniu problemów kryzysowych [MSP1OS-14-BKBSK_12]
K_K02 [2/5]
posiada podstawową wiedzę na temat związków studiów nad językiem i kulturą z innymi dziedzinami nauki, w tym szczególnie z psychologią, socjologią, teorią komunikacji [MSP1OS-14-BKBSK_2]
K_W01 [2/5]
posiada wiedzę o zróżnicowaniu tekstów biznesowych oraz o ich dodatkowym zróżnicowaniu wewnętrznym [MSP1OS-14-BKBSK_3]
K_W02 [1/5]
posiada wiedzę z zakresu zagadnień związanych z wybieraną specjalnością dotyczącą języka w biznesie [MSP1OS-14-BKBSK_4]
K_W02 [1/5]
posiada podstawową wiedzę na temat szkół i metod badawczych związanych z komunikacją promocyjną i kryzysową [MSP1OS-14-BKBSK_5]
K_W02 [1/5]
potrafi rozważyć problem badawczy z perspektywy metodologii kulturoznawczych i językoznawczych z uwypukleniem wielojęzyczności i wielokulturowości [MSP1OS-14-BKBSK_6]
K_U01 [3/5]
potrafi interpretować zjawiska językowe i kulturowe przez pryzmat wiedzy o dyskursie biznesowym i o sytuacjach trudnych w komunikacji [MSP1OS-14-BKBSK_7]
K_U02 [2/5]
posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, wyprowadzania wniosków badawczych oraz syntetycznego podsumowania z wykorzystaniem literatury przedmiotu z obszaru kulturoznawstwa, językoznawstwa oraz np. psychologii i teorii komunikacji, wykorzystując te umiejętności w sytuacjach kryzysowych [MSP1OS-14-BKBSK_8]
K_U03 [3/5]
potrafi przygotować wystąpienie ustne referujące dane zagadnienie z zakresu dyskursu biznesowego w sytuacji kryzysowej z wykorzystaniem technik prezentacji [W1-MSP1OS-14-BKBSK_9]
K_U05 [3/5] K_U06 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [MSP1OS-14-BKBSK_l] 30 Opis [a03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Prezentacja [c07] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie MSP1OS-14-BKBSK_1 MSP1OS-14-BKBSK_10 MSP1OS-14-BKBSK_11 MSP1OS-14-BKBSK_12 MSP1OS-14-BKBSK_2 MSP1OS-14-BKBSK_3 MSP1OS-14-BKBSK_4 MSP1OS-14-BKBSK_5 MSP1OS-14-BKBSK_6 MSP1OS-14-BKBSK_7 MSP1OS-14-BKBSK_8 W1-MSP1OS-14-BKBSK_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)