Autoprezentacja Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Autoprezentacja
Kod modułu: W1-MSP1OS-14-BAUTO
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr zimowy 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma na celu zapoznanie osoby studiującej z definicjami autoprezentacji, omówienie kodów służących autoprezentacji oraz przedstawienie aktów mowy i gatunków mowy w służbie autoprezentacji. Osoba studiująca ma okazję do obserwacji i analiz zachowań i strategii autoprezentacyjnych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
posiada wiedzę o zróżnicowaniach regionalnych w ramach kultury polskiej i ich wpływie na zachowania i działania [MSP1OS-14-BAUTO_1]
K_W01 [2/5]
odpowiedzialnie projektuje i przygotowuje się do autoprezentacji związanej z sytuacją biznesową [MSP1OS-14-BAUTO_10]
K_U03 [2/5]
ma przekonanie o wadze przestrzegania zasad etyki zawodowej, ze szczególnym uwzględnieniem etyki w biznesie [MSP1OS-14-BAUTO_11]
K_W05 [2/5]
posiada podstawową wiedzę na temat struktury i dziejów języka polskiego, jego zróżnicowania i możliwości wykorzystania tej wiedzy w aktach autoprezentacji [MSP1OS-14-BAUTO_2]
K_W02 [1/5]
posiada podstawową wiedzę z zakresu komunikacji międzykulturowej i recepcji aktów autoprezentacji [MSP1OS-14-BAUTO_3]
K_W02 [1/5]
zna podstawowe metody analizy i interpretacji zachowań autoprezentacyjnych i ich wzajemnych relacji w obszarach jednolitości i zróżnicowania kulturowego [MSP1OS-14-BAUTO_4]
K_W03 [2/5]
zna i rozumie zasady postępowania badawczego, etyki naukowej i rozumie potrzebę ochrony własności intelektualnej wykorzystywanej w aktach autoprezentacji [MSP1OS-14-BAUTO_5]
K_W05 [2/5]
potrafi dokonać samodzielnej analizy i interpretacji zjawisk z zakresu technik autoprezentacji [MSP1OS-14-BAUTO_6]
K_U02 [2/5]
potrafi interpretować autoprezentacyjne zjawiska językowe przez pryzmat komunikacji biznesowej [MSP1OS-14-BAUTO_7]
K_U02 [2/5]
potrafi przygotować wystąpienie ustne będące przykładem autoprezentacji w zakresie działalności biznesowej z wykorzystaniem technik prezentacji multimedialnej [MSP1OS-14-BAUTO_8]
K_U05 [2/5]
dokonuje samooceny swoich kompetencji w aktach autoprezentacji [MSP1OS-14-BAUTO_9]
K_K01 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [MSP1OS-14-BAUTO_l] 15 Opis [a03] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Analiza SWOT [b10] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
zaliczenie MSP1OS-14-BAUTO_1 MSP1OS-14-BAUTO_10 MSP1OS-14-BAUTO_11 MSP1OS-14-BAUTO_2 MSP1OS-14-BAUTO_3 MSP1OS-14-BAUTO_4 MSP1OS-14-BAUTO_5 MSP1OS-14-BAUTO_6 MSP1OS-14-BAUTO_7 MSP1OS-14-BAUTO_8 MSP1OS-14-BAUTO_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)