Seminarium licencjackie 1(wybór)
Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: W1-S1TH19.2023
| Nazwa modułu: | Seminarium licencjackie 1(wybór) |
|---|---|
| Kod modułu: | W1-TH-S1-SEMLIC1 |
| Kod programu: | W1-S1TH19.2023 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem realizacji modułu jest zaprojektowanie własnej pracy naukowej (w odniesieniu do wybranej epoki historycznej) oraz podjęcie pracy nad jej powstaniem |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane fakty, procesy i zjawiska historyczne oraz terminologię historyczną z wybranej epoki [SL1_1] |
THI1_W01 [3/5] |
Jest gotów do myślenia w sposób kreatywny [SL1_10] |
THI1_K03 [3/5] |
Jest przygotowany do wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu badań i popularyzacji wiedzy historycznej (na przykładzie wybranej epoki) do projektowania własnej pracy naukowej [SL1_11] |
THI1_K04 [3/5] |
Posiada uporządkowaną szczegółową wiedzę z zakresu przeszłości wybranej epoki, przydatną do prowadzenia badań [SL1_2] |
THI1_W02 [3/5] |
Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym wybrane metody i techniki badań historycznych (warsztatu badawczego historyka) i turystycznych (w odniesieniu do wybranej epoki) [SL1_3] |
THI1_W03 [3/5] |
Zna i rozumie prawne i etyczne uwarunkowania prowadzenia badań, związanych z turystyką historyczną (w tym szczególnie pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej / prawa autorskiego) [SL1_4] |
THI1_W05 [3/5] |
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę poprzez formułowanie i rozwiązywanie typowych i nietypowych dla badań danej epoki problemów oraz wykonywanie zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych (właściwie dobierać źródła wiedzy i informacje z nich pochodzące, przeprowadzać krytyczną analizę, syntezę, interpretację i ocenę tych informacji; właściwie dobierać i stosować metody i narzędzia); uwzględniając reguły warsztatu badawczego historyka danej epoki [SL1_5] |
THI1_U01 [3/5] |
Potrafi przygotować teksty z użyciem terminologii charakterystycznej dla nauk humanistycznych (ze szczególnym uwzględnieniem historii wybranej epoki), m.in. przedstawiając i oceniając różne opinie i stanowiska oraz popularyzując wiedzę [SL1_6] |
THI1_U02 [3/5] |
Potrafi planować i realizować własny rozwój naukowy (identyfikuje i dostrzega dylematy, związane z przygotowywaniem pracy dyplomowej, jest przygotowany do samokształcenia) oraz organizować pracę indywidualną [SL1_7] |
THI1_U03 [3/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści z zakresu historii wybranej epoki [SL1_8] |
THI1_K01 [3/5] |
Rozumie i respektuje znaczenie badań i popularyzacji historii (na przykładzie wybranej epoki) w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrzebę zasięgania opinii w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu [SL1_9] |
THI1_K02 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| seminarium [W1-TH-S1-SEMLIC1_S] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Projektowanie [e04] Praktyka badawcza [e08] |
zaliczenie |
SL1_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| semestr letni 2025/2026 | Seminarium licencjackie 1 [W1-TH-S1-SEM(1)] | polski |
| semestr letni 2024/2025 | Seminarium licencjackie 1 [W1-TH-S1-SEM(1)] | polski |