Interwencja kryzysowa
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Nazwa modułu: | Interwencja kryzysowa |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-INTERW |
Kod programu: | W3-SMPS19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy na temat funkcjonowania człowieka w sytuacjach kryzysowych oraz rozwój umiejętności związanych z udzielaniem profesjonalnego wsparcia. W trakcie zajęć analizowane będą modele kryzysu, objawy i najczęstsze kategorie sytuacji kryzysowych. Rozwijane będą umiejętności analizowania i diagnozowania konkretnych przypadków oraz aplikowania ogólnych zasad postępowania diagnostycznego i pomocowego w zależności od rodzaju kryzysu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do realizacji procesu pomocy psychologicznej zgodnie ze standardami, jakich oczekiwać można od osób wykonujących zawód zaufania publicznego [PS_K_3_9] |
PS_K_3 [3/5] |
Jest gotów do wdrażania zasad etyki zawodowej i etosu pracy w realizacji zadań zawodowych [PS_K_5_1] |
PS_K_5 [3/5] |
W oparciu o posiadaną wiedzę, dokonując analizy i syntezy informacji, potrafi dobrać odpowiednie metody pomocy psychologicznej dla osób w kryzysie [PS_U_3_7] |
PS_U_3 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu dylematy, problemy oraz wyzwania, związane z udzielaniem profesjonalnej pomocy psychologicznej [PS_W_7_15] |
PS_W_7 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu wyzwania, jakie stają przed psychologią w aspekcie teoretycznym oraz praktycznym, w ramach wspierania osób w różnorodnych typach zagrożenia [PS_W_7_4] |
PS_W_7 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
egzamin |
PS_K_3_9 |
ćwiczenia [2] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Projekcja [c02] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Symulacja [e07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
PS_K_5_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |