Empiryczny projekt badawczy
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Nazwa modułu: | Empiryczny projekt badawczy |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-EMPIR |
Kod programu: | W3-SMPS19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem kursu jest nabycie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenia badania ilościowego, zgodnie ze standardami etycznymi, metodologicznymi i APA. W ramach modułu osoby studiujące dokonają przeglądu literatury, sformułują pytania i hipotezy badawcze, dokonają operacjonalizacji. Następnie przygotują ankietę, dokonają prawidłowego doboru próby oraz przeprowadzą badanie ilościowe. Ponadto dokonają analizy danych i interpretacji otrzymanych rezultatów oraz przedstawią wyniki zgodnie z APA. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Metody jakościowe w psychologii [W3-PS-MJP]
Statystyka 1 [W3-PS-STAT1] |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów empirycznie weryfikować wiedzę oraz krytycznie dyskutować metodologię i trafność wniosków badań własnych i publikowanych [PS_K_1_8] |
PS_K_1 [3/5] |
Jest gotów do krytycznej oceny wniosków i interpretacji analiz statystycznych w badaniach psychologicznych własnych i publikowanych [PS_K_1_9] |
PS_K_1 [3/5] |
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w procesie doboru oraz stosowania właściwych metod prowadzenia badań naukowych w psychologii, w tym narzędzi opartych o zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne [PS_U_4_2] |
PS_U_4 [3/5] |
Potrafi analizować i tworzyć hipotezy badawcze oraz zaprojektować i przeprowadzić badanie empiryczne z zakresu psychologii [PS_U_6_1] |
PS_U_6 [3/5] |
Potrafi zweryfikować hipotezy badawcze, wykorzystując posiadaną wiedzę w analizie statystycznej i interpretacji wyników badań psychologicznych, z wykorzystaniem informatycznych pakietów statystycznych [PS_U_6_2] |
PS_U_6 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [3] | 30 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z komputerem [d01] Praktyka badawcza [e08] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
PS_K_1_8 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |