Empiryczny projekt badawczy Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023

Nazwa modułu: Empiryczny projekt badawczy
Kod modułu: W3-PS-EMPIR
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Celem kursu jest nabycie umiejętności zaprojektowania i przeprowadzenia badania ilościowego, zgodnie ze standardami etycznymi, metodologicznymi i APA. W ramach modułu osoby studiujące dokonają przeglądu literatury, sformułują pytania i hipotezy badawcze, dokonają operacjonalizacji. Następnie przygotują ankietę, dokonają prawidłowego doboru próby oraz przeprowadzą badanie ilościowe. Ponadto dokonają analizy danych i interpretacji otrzymanych rezultatów oraz przedstawią wyniki zgodnie z APA.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): Metody jakościowe w psychologii [W3-PS-MJP]
Statystyka 1 [W3-PS-STAT1]
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów empirycznie weryfikować wiedzę oraz krytycznie dyskutować metodologię i trafność wniosków badań własnych i publikowanych [PS_K_1_8]
PS_K_1 [3/5]
Jest gotów do krytycznej oceny wniosków i interpretacji analiz statystycznych w badaniach psychologicznych własnych i publikowanych [PS_K_1_9]
PS_K_1 [3/5]
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w procesie doboru oraz stosowania właściwych metod prowadzenia badań naukowych w psychologii, w tym narzędzi opartych o zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne [PS_U_4_2]
PS_U_4 [3/5]
Potrafi analizować i tworzyć hipotezy badawcze oraz zaprojektować i przeprowadzić badanie empiryczne z zakresu psychologii [PS_U_6_1]
PS_U_6 [3/5]
Potrafi zweryfikować hipotezy badawcze, wykorzystując posiadaną wiedzę w analizie statystycznej i interpretacji wyników badań psychologicznych, z wykorzystaniem informatycznych pakietów statystycznych [PS_U_6_2]
PS_U_6 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [3] 30 Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Praca z komputerem [d01] 
Praktyka badawcza [e08] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie PS_K_1_8 PS_K_1_9 PS_U_4_2 PS_U_6_1 PS_U_6_2
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)