Elementy psychologii śledczej i sądowej Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023

Nazwa modułu: Elementy psychologii śledczej i sądowej
Kod modułu: W3-PS-ELSiS
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Przedmiot ma na celu zapoznać studenta z podstawowymi zagadnieniami psychologii śledczej i sądowej a także rozprawić się z mitami na temat tych dyscyplin naukowych powielanymi przez media. Treści kształcenia odzwierciedlają program specjalności i znajdują się wśród nich problemy psychologii prawa, opiniodawstwa sądowego, analizy behawioralnej, diagnozy sądowej, psychologii penitencjarnej i śledczej.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów do uznawania znaczenia i wykorzystywania wiedzy naukowej w procesie diagnozy i opisu człowieka w kontekście funkcjonowania aparatu sprawiedliwości oraz do współpracy i zasięgania opinii innych specjalistów w praktycznej lub naukowej działalności psychologicznej [PS_K_2_11]
PS_K_2 [3/5]
Potrafi samodzielnie planować i realizować działania na rzecz własnego rozwoju zawodowego [PS_U_11_1]
PS_U_11 [3/5]
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii sądowej w analizie funkcjonowania człowieka [PS_U_2_1]
PS_U_2 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu istotę psychologii sądowej, dysponując swobodnie aparatem pojęciowym oraz wiedzą teoretyczną i empiryczną konieczną do opisu i wyjaśniania zjawisk w tych obszarach psychologii stosowanej [PS_W_6_13]
PS_W_6 [3/5]
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu elementy rozwoju zawodowego psychologa w wybranych subdyscyplinach praktycznych, uwarunkowania wybranych rodzajów działalności zawodowej oraz czynniki modyfikujące potencjał zawodowy psychologa [PS_W_9_1]
PS_W_9 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01]  egzamin PS_K_2_11 PS_U_2_1 PS_W_6_13 PS_W_9_1
ćwiczenia [2] 30 Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie PS_K_2_11 PS_U_11_1 PS_U_2_1 PS_W_6_13 PS_W_9_1
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)