Psychologia rozwoju człowieka dorosłego
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Nazwa modułu: | Psychologia rozwoju człowieka dorosłego |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-ROZ2 |
Kod programu: | W3-SMPS19.2023 |
Semestr: | semestr zimowy 2024/2025 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest zdobycie wiedzy z zakresu teorii i badań empirycznych opisujących i wyjaśniających uwarunkowania, przebieg, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka dorosłego w cyklu życia. Przedmiot obejmuje zagadnienia zmian rozwojowych, czynniki wspomagające oraz czynniki ten proces zakłócające w okresie dorosłości i starości, |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz psychologicznego wsparcia człowieka na różnych etapach jego życia [PS_K_3_2] |
PS_K_3 [3/5] |
Potrafi planować, organizować i realizować pracę indywidualną lub grupową jako psycholog udzielający wsparcia dziecku i rodzinie [PS_U_11_4] |
PS_U_11 [3/5] |
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, poprzez dobór odpowiedniej koncepcji, utworzenie adekwatnego opisu, sformułowanie przewidywań w kontekście prawidłowego rozwoju człowieka w cyklu życia [PS_U_1_5] |
PS_U_1 [3/5] |
Zna i rozumie w pogłębionym stopniu prawidłowości rozwoju człowieka w dorosłości i mechanizmy, które potencjalnie modyfikują tempo lub kierunek rozwoju [PS_W_2_3] |
PS_W_2 [3/5] |
W pogłębionym stopniu zna i rozumie metody analizy aspektów rozwojowych różnych sfer człowieka, a także warunki i ograniczenia tych metod [PS_W_3_4] |
PS_W_3 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
PS_W_2_3 |
ćwiczenia [2] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
PS_K_3_2 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |