Emocje i motywacja
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Nazwa modułu: | Emocje i motywacja |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-EIM |
Kod programu: | W3-SMPS19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2023/2024 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest rozwój wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z rozumieniem procesów emocjonalnych, rozpoznaniem odczuć własnych i innych osób, regulacją stanów afektywnych, a także z analizą czynników motywacyjnych różnego typu.
W części wykładowej studentki i studenci zapoznają się z aktualnym stanem wiedzy z tego zakresu, natomiast w ramach ćwiczeń pogłębią swoją wiedzę z wybranych tematów, a także przeprowadzą praktyczną analizę określonych elementów funkcjonowania afektywnego i motywacyjnego, podejmując próbę integracji zgromadzonych danych.
Główne zagadnienia:
właściwości popędu, emocji, nastroju, afektu; emocje a procesy poznawcze i zachowanie; regulacja emocji; koncepcje motywacji człowieka odnoszące się do potrzeb, przyjemności i ciekawości, celu i osiągnięć, wartości, mechanizmów samoregulacji; wyuczona bezradność. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i nowych informacji z zakresu psychologii [PS_K_1_1] |
PS_K_1 [3/5] |
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w analizie motywacji człowieka oraz funkcjonowania afektywnego poprzez dobór odpowiedniej koncepcji, utworzenie adekwatnego opisu, sformułowanie przewidywań odnośnie określonego zakresu zachowań, wskazując także ograniczenia przeprowadzonego wnioskowania [PS_U_1_2] |
PS_U_1 [3/5] |
Potrafi prezentować i przekazywać wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego oraz procesów motywacyjnych w sposób dostosowany do kontekstu oraz audytorium, uczestniczyć w dyskusji i debacie, przedstawiając merytoryczne argumenty potwierdzające przyjętą tezę, poddawać refleksji kontrargumenty oponenta w dyskusji i przyjąć jego perspektywę na omawiane zagadnienie z zachowaniem wzajemnego szacunku [PS_U_8_4] |
PS_U_8 [3/5] |
W pogłębionym stopniu zna i rozumie pojęcia oraz dane empiryczne, odnoszące się do funkcjonowania emocjonalnego i motywacji człowieka w kategoriach opisu, wyjaśniania i przewidywania [PS_W_1_1] |
PS_W_1 [3/5] |
W pogłębionym stopniu zna i rozumie metody analizy funkcjonowania sfery afektywnej człowieka, a także warunki i ograniczenia tych metod [PS_W_3_3] |
PS_W_3 [3/5] |
Posiada pogłębioną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat historycznych i współczesnych teorii funkcjonowania afektywnego oraz motywacji, a także zna tendencje rozwojowe psychologii w tym zakresie [PS_W_4_3] |
PS_W_4 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01]
Prezentacja [c07] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin | PS_W_1_1 PS_W_4_3 |
ćwiczenia [2] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07]
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie | PS_K_1_1 PS_U_1_2 PS_U_8_4 PS_W_3_3 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |