Emocje i motywacja Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023

Nazwa modułu: Emocje i motywacja
Kod modułu: W3-PS-EIM
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Celem modułu jest rozwój wiedzy, umiejętności i kompetencji związanych z rozumieniem procesów emocjonalnych, rozpoznaniem odczuć własnych i innych osób, regulacją stanów afektywnych, a także z analizą czynników motywacyjnych różnego typu. W części wykładowej studentki i studenci zapoznają się z aktualnym stanem wiedzy z tego zakresu, natomiast w ramach ćwiczeń pogłębią swoją wiedzę z wybranych tematów, a także przeprowadzą praktyczną analizę określonych elementów funkcjonowania afektywnego i motywacyjnego, podejmując próbę integracji zgromadzonych danych. Główne zagadnienia: właściwości popędu, emocji, nastroju, afektu; emocje a procesy poznawcze i zachowanie; regulacja emocji; koncepcje motywacji człowieka odnoszące się do potrzeb, przyjemności i ciekawości, celu i osiągnięć, wartości, mechanizmów samoregulacji; wyuczona bezradność.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i nowych informacji z zakresu psychologii [PS_K_1_1]
PS_K_1 [3/5]
Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w analizie motywacji człowieka oraz funkcjonowania afektywnego poprzez dobór odpowiedniej koncepcji, utworzenie adekwatnego opisu, sformułowanie przewidywań odnośnie określonego zakresu zachowań, wskazując także ograniczenia przeprowadzonego wnioskowania [PS_U_1_2]
PS_U_1 [3/5]
Potrafi prezentować i przekazywać wiedzę na temat funkcjonowania afektywnego oraz procesów motywacyjnych w sposób dostosowany do kontekstu oraz audytorium, uczestniczyć w dyskusji i debacie, przedstawiając merytoryczne argumenty potwierdzające przyjętą tezę, poddawać refleksji kontrargumenty oponenta w dyskusji i przyjąć jego perspektywę na omawiane zagadnienie z zachowaniem wzajemnego szacunku [PS_U_8_4]
PS_U_8 [3/5]
W pogłębionym stopniu zna i rozumie pojęcia oraz dane empiryczne, odnoszące się do funkcjonowania emocjonalnego i motywacji człowieka w kategoriach opisu, wyjaśniania i przewidywania [PS_W_1_1]
PS_W_1 [3/5]
W pogłębionym stopniu zna i rozumie metody analizy funkcjonowania sfery afektywnej człowieka, a także warunki i ograniczenia tych metod [PS_W_3_3]
PS_W_3 [3/5]
Posiada pogłębioną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę na temat historycznych i współczesnych teorii funkcjonowania afektywnego oraz motywacji, a także zna tendencje rozwojowe psychologii w tym zakresie [PS_W_4_3]
PS_W_4 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [1] 30 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Prezentacja [c07] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
egzamin PS_W_1_1 PS_W_4_3
ćwiczenia [2] 30 Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Prezentacja [c07] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
zaliczenie PS_K_1_1 PS_U_1_2 PS_U_8_4 PS_W_3_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)