Biologiczne mechanizmy zachowania 2
Kierunek studiów: Psychologia
Kod programu: W3-SMPS19.2023
Nazwa modułu: | Biologiczne mechanizmy zachowania 2 |
---|---|
Kod modułu: | W3-PS-BMZ2 |
Kod programu: | W3-SMPS19.2023 |
Semestr: | semestr letni 2023/2024 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest rozwój wiedzy i umiejętności analizy procesów poznawczych i afektywnych w odniesieniu do struktur i systemu układu nerwowego. Omówione zagadnienia, związane z transmisją nerwową, umożliwiają wskazanie patofizjologii w oparciu o obraz prawidłowego funkcjonowania. Zagadnienia szczegółowe umożliwiają wskazanie powiązań między działaniem układu nerwowego i m.in. emocjami, pamięcią i uczeniem się, świadomością oraz wyższymi procesami myślowymi. Szczególny nacisk położony jest na rozumienie znaczenia uwarunkowań biologicznych dla zachowania i życia psychicznego człowieka oraz na ukazanie roli wiedzy biologicznej w przyszłej pracy psychologa, w tym we współpracy ze specjalistami medycyny. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest gotów do współpracy i zasięgania opinii specjalistów z dziedziny medycyny w procesie diagnozy i pomocy osobom z chorobami somatycznymi, zmianami degeneracyjnymi lub zaburzeniami neurologicznymi [PS_K_2_16] |
PS_K_2 [3/5] |
Potrafi opisać struktury układu nerwowego oraz mechanizmy neurologiczne i biochemiczne, stanowiące biologiczną podstawę procesów poznawczych i afektywnych oraz potencjalne konsekwencje dysfunkcji tych mechanizmów [PS_U_7_3] |
PS_U_7 [3/5] |
Zna i rozumie neurologiczne i biochemiczne podłoże procesów poznawczych, emocjonalnych i zachowania [PS_W_5_3] |
PS_W_5 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [2] | 30 |
Opis [a03] Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
PS_K_2_16 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |