Historia psychologii
                                    
    Kierunek studiów: Psychologia
    
    Kod programu: W3-SMPS19.2023
                                
                                
                                
 
| Nazwa modułu: | Historia psychologii | 
|---|---|
| Kod modułu: | W3-PS-HIST | 
| Kod programu: | W3-SMPS19.2023 | 
| Semestr: | 
 | 
| Język wykładowy: | w zależności od wyboru | 
| Forma zaliczenia: | egzamin | 
| Punkty ECTS: | 4 | 
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z historycznymi odniesieniami współcześnie przyjmowanych modeli, założeń, sposobów wyjaśniania zachowania człowieka. Wskazanie przyczyn dokonujących się w tym wyjaśnianiu zmian. Przedstawienie zasadniczych, dla uznanych koncepcji, założeń, postaci, metod. Zwrócenie uwagi na psychospołeczne korelaty i konsekwencje obowiązywania określonych paradygmatów objaśniania ludzkiego funkcjonowania. Zapoznawanie z terminologią opisującą  człowieka w obrębie głównych koncepcji psychologicznych. Uwrażliwienie na wagę koncepcji teoretycznej dla podejmowanych, w oparciu o nią, działań praktycznych.  | 
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy | 
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] | 
|---|---|
| Jest gotów do  krytycznej oceny głównych koncepcji psychologicznych z uwzględnieniem ich historycznych uwarunkowań [PS_K_1_11] | PS_K_1 [3/5] | 
| Potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w analizie funkcjonowania człowieka w perspektywie głównych historycznych paradygmatów psychologicznych [PS_U_1_10] | PS_U_1 [3/5] | 
| Zna i rozumie główne paradygmaty psychologiczne, ich tło historyczne oraz kierunki rozwoju [PS_W_6_1] | PS_W_6 [3/5] | 
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się | 
|---|---|---|---|---|
| wykład [1] | 30 | Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Plakat/poster [c05] Prezentacja [c07] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Symulacja [e07] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] | egzamin | PS_K_1_11 | 
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis | 
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć | 
| Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich | 
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią  jego zapisów | 
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej | 
| Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku | 
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie | 
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się | 
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie | 
| Załączniki | 
|---|
| Opis modułu (PDF) | 
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy | 
| (brak danych) | ||
