Multifunkcjonalne biomateriały Kierunek studiów: Inżynieria materiałowa
Kod programu: W4-S1MA19.2023

Nazwa modułu: Multifunkcjonalne biomateriały
Kod modułu: IM1A_MBIO
Kod programu: W4-S1MA19.2023
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: w zależności od wyboru
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Biomateriały Multifunkcjonalne umożliwia studentom zdobycie wiedzy dotyczącej biomateriałów metalicznych, ceramicznych, węglowych i polimerowych o określonych właściwościach. Biomateriały multifunkcjonalne będą analizowane zgodnie z konwencją, która obejmować będzie technologię wytworzenia biomateriału, określenie jego właściwości i zastosowanie. Moduł ma na celu kształtowanie umiejętności projektowania biomateriałów multifunkcjonalnych w odpowiedzi na wyzwania współczesnej medycyny w oparciu o zależność pomiędzy metodą otrzymywania a właściwościami użytkowymi. Moduł zapewnia studentom umiejętność rozwiązywania problemów praktycznych z zakresu biomateriałów multifunkcjonalnych, których rozwój posiada kluczowe znaczenie dla gospodarki światowej i starzejącego się społeczeństwa.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiadanie wiedzy w zakresie inżynierii materiałowej dotyczącej projektowania biomateriałów multifunkcjonalnych wraz z charakterystyką otrzymanych materiałów. [IM1A_MBIO_1]
IM1A_W02 [3/5] IM1A_W03 [3/5] IM1A_W04 [3/5]
Umiejętność wykorzystania posiadanej wiedzy, formułowania i rozwiązywania problemów w zakresie biomateriałów multifunkcjonalnych. [IM1A_MBIO_2]
IM1A_U04 [3/5] IM1A_U05 [3/5] IM1A_K02 [3/5]
Gotowość do wypełniania zobowiązania wobec społeczeństwa poprzez rozwiązywanie problemów biomateriałowych w obszarze medycyny i ochrony zdrowia. [IM1A_MBIO_3]
IM1A_U03 [3/5] IM1A_U07 [3/5] IM1A_K03 [3/5] IM1A_K04 [3/5]
Umiejętność objaśniania zagadnień związanych z doborem materiałów biomedycznych i multifunkcjonalnością wyrobu w środowisku biologicznym. [IM1A_MBIO_4]
IM1A_U02 [3/5] IM1A_U08 [3/5] IM1A_K03 [3/5]
Posiadanie wiedzy o trendach rozwojowych i nowych osiągnięciach z zakresu biomateriałów multifunkcjonalnych dla potrzeb medycyny i świadomość konieczności jej aktualizowania. [IM1A_MBIO_5]
IM1A_W08 [3/5] IM1A_U01 [3/5] IM1A_K01 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [IM1A_SMB_fs_1] 30 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Prezentacja [c07] 
egzamin IM1A_MBIO_1 IM1A_MBIO_5
laboratorium [IM1A_SMB_fs_2] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
zaliczenie IM1A_MBIO_2 IM1A_MBIO_3 IM1A_MBIO_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)