Psychologiczne podstawy pracy pilota i przewodnika Kierunek studiów: Turystyka historyczna
Kod programu: W1-S1TH19.2023

Nazwa modułu: Psychologiczne podstawy pracy pilota i przewodnika
Kod modułu: W1-TH-S1-PPPP
Kod programu: W1-S1TH19.2023
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem realizacji modułu jest nabycie przez uczestnika podstawowych wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii, przydatnych do wykonywania zawodu związanego z turystyką historyczną (przede wszystkim pilota i przewodnika turystycznego)
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
W zaawansowanym stopniu zna i rozumie: wybrane procesy i zjawiska oraz terminologię z zakresu psychologii, przydatne w turystyce historycznej [PPP_1]
THI1_W01 [3/5]
Posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu psychologii, przydatną do wykonywania zadań pilota i przewodnika turystycznego [PPP_2]
THI1_W02 [3/5]
Zna i rozumie wybrane metody i techniki badań psychologicznych [PPP_3]
THI1_W03 [3/5]
Zna i rozumie wpływ psychologii na funkcjonowanie współczesnej cywilizacji [PPP_4]
THI1_W04 [3/5]
Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu psychologii w projektowaniu pracy pilota i przewodnika turystycznego [PPP_5]
THI1_U01 [3/5]
Potrafi budować wypowiedzi, z użyciem terminologii charakterystycznej dla badań psychologicznych [PPP_6]
THI1_U02 [3/5]
Jest gotów do krytycznej oceny i interpretacji posiadanej wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii [PPP_7]
THI1_K01 [3/5]
rozumie i respektuje znaczenie psychologii w rozwiązywaniu problemów w pracy pilota i przewodnika turystycznego oraz potrzebę zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym ich rozwiązaniem [PPP_8]
THI1_K02 [3/5]
Jest przygotowany do wykorzystania wiedzy i umiejętności z zakresu psychologii do pełnienia zawodu związanego z turystyką historyczną (przede wszystkim pilota i przewodnika turystycznego) [PPP_9]
THI1_K04 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
ćwiczenia [W1-TH-S1-PPPP_C] 15 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
zaliczenie PPP_1 PPP_2 PPP_3 PPP_4 PPP_5 PPP_6 PPP_7 PPP_8 PPP_9
wykład [W1-TH-S1-PPPP_W] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
zaliczenie PPP_1 PPP_2 PPP_3 PPP_4 PPP_5 PPP_6 PPP_7 PPP_8 PPP_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)