Pisanie tekstów akademickich językoznawczych Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Pisanie tekstów akademickich językoznawczych
Kod modułu: W1-FWS1-MI-PTAJ04
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: rosyjski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł zakłada wytworzenie odpowiednich kompetencji i umiejętności językowych niezbędnych do tworzenia tekstów naukowych w języku rosyjskim o tematyce językoznawczej. Poruszane zagadnienia i ćwiczenia praktyczne dotyczą przede wszystkim wyznaczników rosyjskiego stylu naukowego oraz jego podstylów, wybranych konstrukcji gramatycznych i zwrotów typowych dla danego typu teksów z zakresu językoznawstwa, jak również ich struktury, kompozycji oraz wymogów edytorsko-technicznych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rosyjską terminologię z zakresu opisu języka na różnych jego poziomach [FWS1-MI-PTAJ04_1]
K_W02 [1/5]
zna i rozumie w odpowiednim stopniu metody analizy i interpretacji zjawisk z zakresu języka rosyjskiego i jego opisu w powiązaniu z wybranymi tradycjami, teoriami i szkołami badawczymi w obrębie dyscypliny, do której przyporządkowany jest kierunek (językoznawstwo) [FWS1-MI-PTAJ04_2]
K_W03 [1/5]
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w celu tworzenia tekstów o tematyce językoznawczej w języku rosyjskim w obrębie dyscypliny, do których przyporządkowany jest kierunek (językoznawstwo) [FWS1-MI-PTAJ04_3]
K_U01 [1/5]
potrafi samodzielnie, z zachowaniem norm rosyjskiego stylu naukowego oraz znajomości wymogów technicznych i edytorskich opracowywać teksty pisane w języku rosyjskim w ramach dyscypliny, do której przyporządkowany jest kierunek (językoznawstwo) [FWS1-MI-PTAJ04_4]
K_U03 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [FWS1-MI-PTAJ04_k] 15 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
zaliczenie FWS1-MI-PTAJ04_1 FWS1-MI-PTAJ04_2 FWS1-MI-PTAJ04_3 FWS1-MI-PTAJ04_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)