Wystąpienia publiczne w komunikacji interkulturowej Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Wystąpienia publiczne w komunikacji interkulturowej
Kod modułu: W1-FWS1-JU-WPKI01
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest poznanie zasad przygotowywania – w formie pisemnej i ustnej – wystąpień publicznych. Zajęcia uczą szacunku do odmiennej kultury, zachęcają do poznawania specyfiki kulturowej różnych obszarów kulturowych, a także radzenia sobie ze stresem i kontrolowania swoich zachowań podczas wystąpień publicznych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady przygotowywania wystąpień publicznych z zachowaniem zasad retorycznych, zna zasady skutecznej komunikacji międzykulturowej, zna sposoby gromadzenia i weryfikacji materiału, techniki skutecznego przekazywania informacji i radzenia sobie w sytuacjach stresujących [FWS1-JU-WPKI01_1]
K_W02 [1/5]
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę w celu formułowania i rozwiązywania problemów w obrębie wystąpień publicznych i komunikacji międzykulturowej [FWS1-JU-WPKI01_2]
K_U01 [1/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować informacje dotyczące skutecznej komunikacji międzykulturowej, umiejętnie wykorzystując narzędzia retoryki przygotowuje wystąpienia publiczne i potrafi radzić sobie w sytuacjach stresujących [FWS1-JU-WPKI01_3]
K_U02 [1/5]
potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu przygotować wystąpienia publiczne i umiejętnie – z poszanowaniem odmiennej kultury – występować przed publicznością [FWS1-JU-WPKI01_4]
K_U03 [1/5]
jest gotów do przygotowywania wystąpień publicznych, stosując zasady tolerancji i szacunku do odmiennej kultury udziela się w środowisku społecznym [FWS1-JU-WPKI01_5]
K_K03 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [FWS1-JU-WPKI01_k] 15 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
zaliczenie FWS1-JU-WPKI01_1 FWS1-JU-WPKI01_2 FWS1-JU-WPKI01_3 FWS1-JU-WPKI01_4 FWS1-JU-WPKI01_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)