Człowiek i społeczeństwo w literaturze rosyjskiej Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Człowiek i społeczeństwo w literaturze rosyjskiej
Kod modułu: W1-FWS1-MI-CZSLR04
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr letni 2024/2025
Język wykładowy: rosyjski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Kurs poświęcony jest relacjom człowiek-społeczeństwo i ich odzwierciedleniu w literaturze rosyjskiej – od literatury tzw. starej po współczesną. W ramach kursu przedstawiane są najważniejsze i najbardziej charakterystyczne literackie kreacje, osadzone w kontekście wydarzeń politycznych i społecznych w Rosji. Nie będą pomijane również biografie i twórczość autorów analizowanych dzieł.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu specyfikę przedmiotową, metodologiczną i terminologiczną nauk o literaturze oraz posiada pogłębioną wiedzę z historii literatury i kultury rosyjskiej w zakresie odzwierciedlonych w nich relacji człowieka ze społeczeństwem [FWS1-MI-CZSLR04_1]
K_W02 [1/5]
zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji dzieła literackiego i innych zjawisk kulturowych i potrafi je wykorzystać w toku analizy i interpretacji omawianych utworów literatury rosyjskiej ze szczególnym uwzględnieniem wpływu faktów i zjawisk społecznych na rozwój omawianych tekstów [FWS1-MI-CZSLR04_2]
K_W03 [1/5]
rozpoznaje treści ideowe oraz charakterystyczne cechy poetyki utworów literackich i potrafi osadzić je w szerokim kontekście kulturowym, historycznym i społeczno-politycznym literatury rosyjskiej [FWS1-MI-CZSLR04_3]
K_W04 [1/5]
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do identyfikacji zjawisk literackich i treści ideowych oraz opisu charakterystycznych cech poetyki utworów literackich i potrafi osadzić je w szerokim kontekście kulturowym uwzględniającym obrazy literackie relacji człowieka ze społeczeństwem [FWS1-MI-CZSLR04_4]
K_U01 [1/5]
posiada umiejętność formułowania i wyrażania własnych poglądów na temat złożonych relacji jednostki ze społeczeństwem zobrazowanych w wybranych utworach literatury rosyjskiej; potrafi argumentować z wykorzystaniem poglądów innych autorów, a także jest otwarty na różnorodność opinii i sądów o roli i miejscu literatury rosyjskiej w historii literatury powszechnej [FWS1-MI-CZSLR04_5]
K_U05 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [FWS1-MI-CZSLR04_k] 30 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
zaliczenie FWS1-MI-CZSLR04_1 FWS1-MI-CZSLR04_2 FWS1-MI-CZSLR04_3 FWS1-MI-CZSLR04_4 FWS1-MI-CZSLR04_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)