Modele bohatera w literaturze rosyjskiej Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Modele bohatera w literaturze rosyjskiej
Kod modułu: W1-FWS1-MI-MBLR02
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr letni 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Kurs poświęcony jest analizie i interpretacji modeli bohaterów w literaturze rosyjskiej – od literatury staroruskiej po współczesną. W ramach kursu przedstawiane są najważniejsze i najbardziej charakterystyczne postaci literackie literatury rosyjskiej, analizowane w szerokim kontekście zarówno wydarzeń politycznych i społecznych, jak i zjawisk kulturowych. Osoba studiująca zapozna się także z faktami z życia i twórczości autorów dzieł, których postaci staną się przedmiotem interpretacji.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową z zakresu teorii literatury, pomocną w prowadzeniu analizy określonych modeli bohatera w omawianych utworach literatury rosyjskiej [FWS1-MI-MBLR02_1]
K_W02 [1/5]
zna i rozumie zaawansowane metody analizy i interpretacji dzieła literackiego i innych zjawisk kulturowych w odniesieniu do wyróżnionych modeli bohatera literackiego i jego obrazów w omawianych utworach dawnej i współczesnej literatury rosyjskiej [FWS1-MI-MBLR02_2]
K_W03 [1/5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane zjawiska kulturowe w omawianej literaturze rosyjskiej, szczególnie różnorodne modele postaci literackich kreowane przez pisarzy różnych epok i ich wzajemne powiązania [FWS1-MI-MBLR02_3]
K_W04 [1/5]
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do identyfikacji różnorodnych typów bohatera i reprezentowanych przez niego treści ideowych w celu analizy i interpretacji najbardziej charakterystycznych motywów i obrazów oraz cech poetyki omawianych utworów literackich [FWS1-MI-MBLR02_4]
K_U01 [1/5]
posiada umiejętność formułowania i wyrażania własnych poglądów na system postaciowania w literaturze rosyjskiej od tekstów dawnych do współczesnych oraz potrafi argumentować z wykorzystaniem poglądów innych autorów badaczy literatury rosyjskiej i zachodniej [FWS1-MI-MBLR02_5]
K_U05 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [FWS1-MI-MBLR02_k] 30 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
zaliczenie FWS1-MI-MBLR02_1 FWS1-MI-MBLR02_2 FWS1-MI-MBLR02_3 FWS1-MI-MBLR02_4 FWS1-MI-MBLR02_5
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)