Kreacje postaci w literaturze rosyjskiej Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Kreacje postaci w literaturze rosyjskiej
Kod modułu: W1-FWS1-MI-KPLR01
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł ma za zadanie przybliżyć osobom studiującym sposoby kreowania postaci literackich w literaturze rosyjskiej i zapoznać z galerią najbardziej typowych i charakterystycznych postaci literackich – od literatury staroruskiej po współczesną. Zajęcia pozwolą także osobom studiującym przygotować się do analizy i interpretacji wybranych utworów literatury rosyjskiej pod kątem technik postaciowania z uwzględnieniem wpływu na nie kontekstu kulturowego oraz społeczno-politycznego.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
ma podstawową wiedzę o specyfice przedmiotowej, metodologicznej i terminologicznej nauk o literaturze i podstawową wiedzę z historii literatury i kultury rosyjskiej w zakresie analizy systemu postaciowania w literaturze rosyjskiej od staroruskiej do współczesnej [FWS1-MI-KPLR01_1]
K_W02 [1/5]
trafnie rozpoznaje zawartość ideową oraz charakterystyczne cechy poetyki omawianych utworów literackich, najważniejsze procesy literackie i kulturowe, które wpłynęły na różnorodność sposobów kreowania postaci w literaturze rosyjskiej różnych epok i potrafi wykorzystać tę wiedzę do zaawansowanej analizy i interpretacji postaci literackich w wybranych utworach literatury rosyjskiej [FWS1-MI-KPLR01_2]
K_W03 [1/5] K_W04 [1/5] K_U01 [1/5]
posiada umiejętność formułowania i wyrażania własnych poglądów i argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów, a także jest otwarty na różnorodność opinii i sądów i ma świadomość złożoności procesów obrazowania człowieka w literaturze rosyjskiej wszystkich epok [FWS1-MI-KPLR01_3]
K_U05 [1/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [FWS1-MI-KPLR01_k] 15 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
zaliczenie FWS1-MI-KPLR01_1 FWS1-MI-KPLR01_2 FWS1-MI-KPLR01_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)