Seminarium dyplomowe I Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S1FW23.2023

Nazwa modułu: Seminarium dyplomowe I
Kod modułu: W1-FWS1-CH-SD05
Kod programu: W1-S1FW23.2023
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: rosyjski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach zajęć z modułu Seminarium dyplomowe I osoba studiująca przygotowuje się do pisania pracy dyplomowej licencjackiej według kryteriów obowiązujących dla prac dyplomowych licencjackich. Doskonali technikę pisania oraz zasady dyskursu akademickiego, a także znajomość podstawowych metodologii badań naukowych. W trakcie trwania modułu osoba studiująca ma zapewnioną opiekę merytoryczną promotora naukowego, kierownictwo i ocenę postępów pracy.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu miejsce i znaczenie językoznawstwa i literaturoznawstwa wschodniosłowiańskiego oraz dyscyplin pokrewnych w systemie nauk humanistycznych, zna specyfikę przedmiotową i aparaty metodologiczne badań naukowych dyscyplin, do których odnosi się profil seminarium [FWS1-CH-SD05_1]
K_W01 [4/5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu terminologię ogólną i szczegółową w ramach zagadnień językoznawczych, literaturoznawczych, kulturowych, translatologicznych i pokrewnych badanych w pracy dyplomowej zgodnie z profilem seminarium [FWS1-CH-SD05_2]
K_W02 [3/5]
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody analizy i interpretacji wytworów kultury, wybranych tradycji, teorii i szkół badawczych zgodnie z profilem seminarium, zna i rozumie w poszerzonym stopniu wybrane, odpowiadające profilowi seminarium i tematowi pracy dyplomowej fakty, obiekty i zjawiska historyczne, kulturowe i społeczno-polityczne kształtujące kultury i języki wschodniosłowiańskie, zna i rozumie złożone zależności między nimi [FWS1-CH-SD05_3]
K_W03 [3/5] K_W04 [3/5]
potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracować wybrane zagadnienie teoretyczne i praktyczne z określonego obszaru językowego, zgodnie z profilem seminarium (kultura, literatura, język, przekład); potrafi samodzielnie porozumiewać się w specjalistycznym języku kierunkowym ze specjalistami dyscyplin, do których odnosi się profil seminarium i zakres prowadzonych badań w pracy licencjackiej [FWS1-CH-SD05_4]
K_U03 [3/5] K_U04 [3/5]
posiada umiejętność rozumienia oraz tworzenia różnego typu tekstów pisanych i ustnych wymagającą wiedzy systemowej o języku kierunkowym w zakresie jego struktur gramatycznych, leksyki i fonetyki. Porozumiewa się w wybranych językach wschodniosłowiańskich z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w zakresie literaturoznawstwa, językoznawstwa, przekładu w zależności od profilu seminarium [FWS1-CH-SD05_5]
K_U06 [3/5]
posiada gotowość do uznawania znaczenia wiedzy humanistycznej w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych na gruncie filologii wschodniosłowiańskiej oraz korzystania z opinii i pomocy ekspertów w zakresie dyscyplin, do których przyporządkowany jest kierunek, szczególnie w odniesieniu do zagadnień będących przedmiotem badań w pracy dyplomowej [FWS1-CH-SD05_6]
K_K02 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
seminarium [FWS1-CH-SD05_s] 30 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie FWS1-CH-SD05_1 FWS1-CH-SD05_2 FWS1-CH-SD05_3 FWS1-CH-SD05_4 FWS1-CH-SD05_5 FWS1-CH-SD05_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)