Współczesne nurty badań lingwistycznych Kierunek studiów: Filologia wschodniosłowiańska
Kod programu: W1-S2FW23.2023

Nazwa modułu: Współczesne nurty badań lingwistycznych
Kod modułu: W1-FWS2-TL-WNBL01
Kod programu: W1-S2FW23.2023
Semestr: semestr zimowy 2023/2024
Język wykładowy: rosyjski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 2
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć realizowanych w ramach modułu jest zapoznanie z wybranymi współczesnymi nurtami badań językoznawczych (ze szczególnym uwzględnieniem językoznawstwa rosyjskiego) oraz z wypracowanymi w ich ramach zasadami postępowania badawczego i aparatem terminologicznym. Udział w zajęciach przyczynia się do kształtowania świadomości współistnienia w językoznawstwie współczesnym różnych paradygmatów badawczych, dających możliwość wielopłaszczyznowej analizy zjawisk językowych, również w ujęciu interdyscyplinarnym oraz w powiązaniu z czynnikami pozajęzykowymi.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
w pogłębionym stopniu zna i rozumie miejsce i znaczenie nauk humanistycznych w systemie nauk, ich specyfikę przedmiotową i metodologiczną oraz kierunki ich rozwoju w ramach językoznawstwa, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnych kierunków badań w językoznawstwie rosyjskim i polskim [TL-WNBL01_1]
K_W01 [2/5]
w pogłębionym stopniu zna i rozumie rosyjską i polską terminologię językoznawczą ogólną i szczegółową z zakresu najnowszych badań nad językiem [TL-WNBL01_2]
K_W02 [3/5]
w pogłębionym stopniu zna i rozumie metody analizy i interpretacji wybranych zjawisk językowych w obrębie współczesnych lingwistycznych nurtów badawczych [TL-WNBL01_3]
K_W03 [3/5]
potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować, syntetyzować, twórczo interpretować i użytkować informacje z zakresu teorii językoznawstwa współczesnego i metodologii badań językoznawczych przy użyciu różnych źródeł oraz z zastosowaniem odpowiednich metod i narzędzi badawczych [TL-WNBL01_4]
K_U02 [2/5]
potrafi samodzielnie, z zachowaniem zasad obiektywności i akademickiego stylu wywodu, opracowywać wybrane zagadnienia z zakresu współczesnych badań nad językiem rosyjskim [TL-WNBL01_5]
K_U03 [2/5]
jest gotów do krytycznej oceny odbieranych informacji oraz wiedzy własnej dotyczącej najnowszych lingwistycznych badań różnorodnych zjawisk językowych [TL-WNBL01_6]
K_K01 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [TL-WNBL01 _k] 30 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: peer learning [b08] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
zaliczenie TL-WNBL01_1 TL-WNBL01_2 TL-WNBL01_3 TL-WNBL01_4 TL-WNBL01_5 TL-WNBL01_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)